Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

15 June 2009

Ucu dah balik

Sebenarnya, ada banyak benda dah pending..
aku kene siapkan memo baju hujan dan tunjuk sebab xhadir farouk.
letter head hyjet pon aku tak draft lagi..
repot LI..(woot?kene anta mggu ni kutt..)

lately, feel kurang masyuk la..mungkin hati da kerap sgt berlanggar dengan debu dunia. jiwa kacau. hitam da agaknye hati aku ni. lama sangat xgi membasuh.

hujung minggu ni ada xpdc panjat gunung. mcm menarik.tp jauh lak ke pahang, untuk aku yang kerja sampai sbtu cm gini..byk la kegiatan2 menarik terpaksa dilepaskan..haih.

hurm,
semalam pas kerja sempatla melarikan diri dari pekan ampang ni ha..mencari tenang di pantai murni..yea jumpa kak siti. pagi tadi kami adik-beradik memulakan tugas mulia.menziarah ucu yang baru balik umrah.

ucu cerita, waktu mendaki bukit nak ke gua hira' dia tak dapat panjat abis. dapat suku bukit je dipanjatnye.
"korang ni sementara muda, baik pegi sekarang.lagi-lagi tengah bujang camni. ajakla mak ngan ayah jadi mahram"
"sementara bujang ni senang..xbanyak komitmen lain"

kak siti da berkira-kira nak gi umrah 2013. aku nak join kak siti la. so, dari sekarang da kena start menabung la kan..

sejak akhir2 ni aku rasa hidup da makin kacau. mungkin kat sana ada tenang yang mampu membawa damai buat diri..kan?siapa tahu..

doakan.

1.12am
Ampang,Selangor

1 comment:

SaMihaH said...

repot LI..(woot?kene anta mggu ni kutt..) --> hahaa..trase gak... =p