Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

29 June 2009

H1N1

Jumaat lepas pegi usrah, sorang makcik cerita yang anak muridnya di sekolah disyaki H1N1 sebab demam, tambahan pula budak tu baru balik dari Hong Kong.[Situasi: anak murid - mak cik tu : mak cik tu - aku : kami sedang sedut udara yang sama]

Sabtu pagi, aku bangun hidung sumbat dan rasa sikit flu. hurm~ xada pape kut, hny kegagalan bernafas dgn baik di pg hari.. tp aku saja buat havoc dengan mengaitkan H1N1..hehe

PEtang gi Ulu Yam,air dia sejuk.. ingat nak berlamaan tp hujan. maka balik.. aku kene hujan.. tp balik tu xmandi pulak..panas pun berkumpul..

Ahad, gi UM.. dari pagi.. balik tu da lewat petang.. sepanjang hari tu aku rasa xsampai 500ml mineral water yg aku teguk.. balik rumah, terlalu penat aku tdo. bangun je da sakit kepala.. mgkn panas dlm.. bersin2 dan selsema.. housemate aku yang sorang da seram dengan aku.. sbb H1N1.. pulun ajak aku g klinik meskipun jam da 1030mlm.

Awalnya, aku xnak.. sebab..
1.aku biasa demam klu panas dalam sebab xmandi
2.aku xsuka jumpa doktor.hehe

tp, atas kehebatan psiko kawan aku.. buat aku rasa aku mgkin menjangkiti beliau jika benar aku H1N1.. (mcm katun je citer ni..) setelah memikirkan kemaslahatan umat sejagat.Aku pun bangun dan mandi.. eh ringan lak rasa kepala.. then aku ajak member ni gi klinik..

Sampai klinik..
"ni bukan H1N1 ni..flu biasa aje..demam pun xde lagi" kata doktor itu.

haha..tgk!!demam pun xlagi.nyata aku telah terpsiko dengan persekitaran aku.haih!

Ampang,Selangor

5 comments:

anak_hamja said...

aku sedang dilanda selsema ni ecah.. bace ko punyer entry psal H1N1 ni takut plak aku.. ni da kompom aku ad flue ni.. bdn lak x rase sedap. lmah semcm je.. rasenyer demm pun da ad.. risau plak aku sbb time pndaftrn student baru hari tu kn mcm2 org dtg.. dr oversea pun ad.. ni buat cek ghiso ni.. aku pun senrnyer x suke gi klinik.. n kawan aku pun x la psiko mcm kawan ko takut dijgkiti H1N1.. x nk aku kang pegi doktor kate x de pape.. time tu buat malu jerk.. hihihi..

Merentas Horizon said...

bkn soal malu atau tidak sekarang ni y, tp soal hidup atau mati.. ada makcik kat tmpt aku ni ckp.. virus tu kalau within 48 jam dlm badan bleh diselamatkan lagi.. tp klu above dr 48 hours.. xdpt diselamatkan.. baik malu tp pasti.. dari.. eei seram..
[psiko beb..psiko..]

anak_hamja said...

ko ni nk psiko aku ke ni.. kawan aku x riso ko plak telah merasaukan aku.. tapi btul ke mcm tu?? tp kt m'sia x de yg mati lagi kan.. huhuu.. aku just ader flue n x sedap badan n demam yg x berape panas je.. simptom lain aku mane ade..

Merentas Horizon said...

aku bagi cadangan je.. lu punya badan.. pikir la sendiri.. haha (gelak kejam)

anak_hamja said...

eleh ko ni.. x ilmiah btul.. hahaha.. (gelak perli balik)