Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

20 March 2015

Janda Baik (Lata Carok)

Ok ini siri backdated event lah ek, nak buat cemana dah aku raaaajin sangat akhir akhir ini :)

Janda Baik ni aku first time pernah pergi back in 2010. Dan aku pernah jot notes kat FB lagi.. punya la suka nya kan pi Janda Baik.


Ok, terus kepada tajuk dalam kurungan pula. Pada 7 Mac 2015 (petang sket dalam jam 4.30 dari Gombak) sehingga 8 Mac 2015 (jam 11 lebih macam tu gerak dari Genting Sempah) yang lalu aku telah menyertai short trip ke Janda Baik, Pahang.

Kali ni pergi dengan Gema Selangor Backpackerz, ada retreat katanya. Dan kali ini juga, kami ke Lata Carok, satu tempat kat dalam Janda Baik tu lah. 


Tempat dia, adalah kawasan persendirian. Kalau nak pergi tu, kena park kereta kat tepi rumah orang pastu trekking/hiking sikit dalam 30 minit. Tapi kalau yang kuat stamina ni, diorang berlari 15 minit jer.


Sesampai di sana, pasang kemah, fly.. then terus buat unggun dan masak untuk dinner. Lepas siap nasi goreng, solat Asar berjemaah, then sambung bakar kambing dan sosej. Siap masak semua, solat maghrib.. then makann, taaruf. Lepas makan, isyak.


Lepas isyak baru la start retreat. !==
Banyak yang menampar aku masa retreat ni, nak nangis depan2 macam cover2 macho sket, bila orang sikit ni takleh nak jujur sangat. So, aku menangis dalam hati je la.

Shortlist, main highlight untuk 2015: Kor-ga, Stong, Kinabalu

Banyak lagi sebenarnya kerja kita.

Sekitar 1 pagi juga kitorang habis bermesyuarat malam tu, harapnya Allah mudah kan lah percaturan yang telah di senarai pendekkan. Dan semoga Allah redha. Aha, yang penting bila buat meeting dalam hutan, takdak sorang pun boleh nak excuse balik awal.

Ahahaha~ berani?!


Esoknya.. sarapan, kemas kemah/fly, main air, group photo, dan berkemas pulang.

p/s: aku suka gambar ni.. dalam air pun layan gossip lagi .. ahaha~

No comments: