Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

12 June 2015

Azan Subuh dan dot dot

Dulu, masa aku masih dalam fasa mengikuti kursus berkala Ikram. aku pernah sekali tidur satu chalet ni. Masa daftar tu aku ada la feel a bit seram. Tup tup aku dapat plak bilik yang selang dua bilik dari kaki bukit. (Dan bilik yang 2 sebelah aku tu tak da orang stay T.T)

Interior design dalam bilik tu memang sangat outdated. Aku rasa memang chalet ni dah lama. Ada jugala kesan-kesan renovation sikit bahagian bilik air. Air Cond dia memang lama gila.

Eh.

ok, kepada tajuk. Bila habis program malam tu, semua peserta kembali ke bilik .. aku tidur cam biasa lepas baca-baca apa yang patut. Pagi tu aku terbangun jam 5 pagi dan aku dengar suara anjing sahut menyahut. Roomate aku, ada anak kecil. Sejurus itu anak dia pun terbangun jugak nangis-nangis. Sahutan anjing tu berlarutan sehinggalah azan Subuh berkumandang.

sejak dari tu, aku syak tempat tu something. hmm.

tapi, pagi ni aku discover bunyi yang sama. Berhampiran je dengan kawasan rumah. Rumah aku ni, memang takdelah orang nak bela anjing letak sepah2 kan. Almaklumlah, rumah flat. Mana lah nak membela sangat. Tapi aku tau, berhampiran dengan perumahan aku ni ada satu kawasan construction. Kat sana ada banyak anjing.

Jadi, sebabkan aku terbangun awal pagi ni. dalam fasa-fasa mata nak me'layu' kembali aku terdengar bunyi yang sama. (the echo) sahutan dia memang menggalakkan lah, tak lama lepas tu azan subuh dekat surau rumah aku ni. Dan bunyi anjing pun takde dah.

hmm.

rasa macam nak buat kajian tentang perkaitan both. mesti ada penjelasan saintifik nih.

Oh ya btw, my maxis number akan hold on untuk sementara waktu. T.T phone rosak.
Jadi anything wanna my attention, please sms/call me via Celcom number. ok?

jzkk

No comments: