Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

09 August 2009

teksi oh teksi

ye sekarang saya sudah pulang kepada kebisingan hiway NKVE ini. sakit telinga + kepalaku.. mana mau cari tenang pada penempatan yang bising seperti ini..? haih~

okeyh!
begini.. aku baru sampai di vista subang bersama sedikit ketidakpuasan hati. sesampai saja di Kelana Jaya Putra station.. aku cari pakcik teksi yang sudi bawakan aku ke vista subang.

"ok dik ikut pakcik ni. dia akan bawa adik ke vista subang"
"gi mana tadi?" haih pakcik ni bergaharu dan cendana pula di sini.. aku da cakap tadi kan
"vista subang"
"tujuh ringgit" makaih!!baru minggu lepas kut pasang meter dan aku naik rm5.20 je kut. haih pesen cemana lak meter dia ni.
"aik, hari tu saya naik lima ringgit je. xkan tujuh ringgit lak hari ni"
"meter sekarang dah naik dik. starting tiga ringgit"
"yer la saya tau la. minggu lepas saya naik tu da naik la meter.. rm5.20 aje"
pakcik tu dah malas nak layan aku dan malas nak bawa aku ke vista subang. maka pakcik yang mula2 sapa aku tadi ofer la..
"kalau 6 ringgit cmna dik?" aku ok kan ajela sbb before this pun biasa aku naik rm6.

Hakikatnya.. pakcik2 ini tidak pun menggunakan meter mereka yang baru itu. yang hanya dibiar tidak bernyala untuk mengaut keuntungan mungkin.

Nasihat aku pada pakcik2 teksi diluar sana... cukup2lah tu menipu.. kalian hanya menafikan hak pengguna.. jangan makan duit haram pakcik.. [tbe lak aku emo. ye la kena tipu kena la emo kan]

*sapa ada kenal mana2 MBPJ punya penguatkuasa? aku nak adukan hal ni. biar kena tarik lesen diorang..
**kak mash, lain kali saya mau lobi kamu biar hantar saya terus ke vista subang.
***bilalah aku nak ada kenderaan sendiri ni.. for certain times susah betul rely on public.

7.00pm
Vista subang
Kelana Jaya.

2 comments:

kakak mash said...

salam..

kan dah kata..

kan dah kata..

orang nak antar semalam xmau..

hehe..

xpela..rencah perasa kehidupan semestinya mau berbeza dari hari ke hari..episod kehidupan..huhu..

ohh..ubat saje kebisingan di sekeliling kamu itu dengan earphone selalu di telinga..high volume smp xdengar keliling..[pastu telinga jadi kurang pendengaran macam akak..hehe..]

c u next week k..ada tugas menanti..

Merentas Horizon said...

wow!ada tugas menanti?!suspens..