Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

06 October 2010

Cerita Manusia

Menjalani hidup hari-hari, rasa best sebenarnya. Melihat sisi hidup dari sudut berbeza. bila sedang amarah, bila sedang gembira.. bila sedang berduka.. semuanya bagi kesan yang berbeza.

Ok.melalut tu.

Cerita yang mahu akan sampaikan ini kisahnya tentang seorang rakan. Rasa sedikit aneh, tapi ini kenyataan, kisah benar.

aku: eh.. ko ingt tak dulu ada lmn urut dan rawat?
aku: petanda2 dimasuki jin..
rakan A: mm..x ingt la..kene tanye cik amer la..xpun google je
rakan A: nape hang rase kene msuk jin ke
aku: ala.. kn ada satu tu
aku: ciri2 nya lambat kawen ..
aku: so aku nk suh la ko g berubat ke
aku: apa ke
aku: mungkin cepat sket kut kawennya
rakan A: mm..tp tu sbab duit..
rakan A: tp ari tu ak ingt bdn ak kene msuk jin gak
rakan A: sbab xde awek..
rakan A: br je nak gi brubat..haha
rakan A: x tau la klau jin tu dah lari dr bdn ak
aku: ape da..
rakan A: haha..
rakan A: nsib baik dah kuar..
aku: diri sendiri tak berusaha.jin lak disalahkan
aku: ko ni tahpape je pemikiran
rakan A: mslahnye..klau ak nak kat sorang awek msti ak x brani ckp..
rakan A: ak rase msti jin psiko ak kot
rakan A: isk2..tah ape yg ak ngarut ni

Sungguh aneh. boleh lak ada kepercayaan begini.

Ok, begitulah alkisahnya.

Phileo,
Jam 4.15 petang.

No comments: