Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

16 October 2010

Ziarah Tokoh

Alhamdulillah, berkesempatan menyertai rombonan Karisma UM ke Bandar Sri Damansara ke rumah Pak Cik Syed dan Dr. Mela. Pengalaman berharga insyaAllah, lagi2 mengetahui darah pejuang yang mengalir di dalam diri Dr Mela itu sendiri..



Jelas2 perkongsian mereka itu memberi sedikit gambar. Apalah sangat agaknya juang kita di PJ ini nak dibandingkan pengalaman yang lebih ExtraOrdinary yang mereka harungi..

mohon ini kita muhasabah kembali diri kita..adakah nilai ini sudah tersemat dan terikat rapi dalam diri, jika tidak perketatkanlah.. langkah hidup bukan makin lama makin mudah.Ingat tu!

Ciri-ciri yang perlu ada sebagai mukmin yang mengaku pejuang agama Allah.
1.ikhlas
2.sabar
3.istiqamah
4.tidak putus asa
5.berani mencuba
6.ingat 5 sebelum 5

InsyaAllah semoga kita lebih bersemangat untuk membaiki diri dan memacu gerak yang lebih rapi.

*Kak Mela cakap, lain kali nak buat sesi khas untuk akhwat.. nak sharing pasal mcm mana kehidupan dia tahun pertama pulang ke Malaysia. wah! macam menarik tu..kankan?

bilik Aina.
5th college,
6.28pm

No comments: