Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

11 April 2011

Tentang Seseorang

Down the memory land, randomly terkenangkan filem yang melonjak naik masa zaman muda remaja dulu. Filem ni keluar 2002.. time tu zaman aku PMR. tapi, ofcourse la zaman tu aku tak amik port. Masuk form4, aku kirim sama kawan yang dah tak skolah sama, Nana Pardi (die masuk teknik) utk belikan. RM5 atau RM8 harga dia time tu. pirate je. first time beli CD.

Tak mau citer panjang, nak share puisi je sebenarnya.

Aku lari ke hutan, kemudian menyanyiku
Aku lari ke pantai, kemudian teriakku
Sepi… Sepi dan sendiri aku benci.
Aku ingin bingar. Aku mau di pasar.

Bosan aku dengan penat,
dan enyah saja kau, pekat!

Seperti berjelaga jika aku sendiri
Pecahkan saja gelasnya biar ramai
Biar mengaduh sampai gaduh

Ahh.. ada malaikat menyulam jaring laba-laba belang
di tembok keraton putih
Kenapa tak goyangkan saja loncengnya?
Biar terdera,
atau aku harus lari ke hutan belok ke pantai?

Dian, 19@20 tahun
**update

Dian, hamil 4bulan (29 tahun)

3 comments:

Unknown said...

aku ingat ni!!!
zaman tu aku letak benda ni dekat meja dalam kelas.
sangat la kenangan.

thanx ecah kerana mengimbau kenangan.

Merentas Horizon said...

oh rindu giler citer ni. tbe teringat kat mimi ^___^. haih bila mimi nak ada account FB nih.

Unknown said...

haiiihh... jangan la tunggu mimi nk ada FB. msg je ke HP dia, comfirm dia balas. dia bz sgt skg sbb dgr citer nk convert to phd terus.