Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

07 August 2014

hijab, sebuah penghijrahan

ok.

aku dah dekat 2nd company nih bersamaan 3 tahun. Sabtu baru ni genap 3 tahun aku kat sini.
Dalam perjalanan selama ini ada satu yang indah dalam pandangan ku.

penghijrahan manusia.

apa lagi yang lebih indah yang dapat kau saksikan selain dari melihat manusia berhijrah kepada menjadi yang lebih baik. Kan?

masa aku memula masuk tu, sorang kakak ni pakai tudung. lebih kurang 2 bulan lepas aku start kerja situ. Alhamdulillah. terharu aku. tgk orang berubah ni.

lepas tu, kakak sales kat ofis aku. Asalnya memang pakai tudung. tapi kecelaruan hidup dia buka. Pastu dia di uji dengan gangguan. Sejak tu, dia cuba nak dekat balik dengan Allah. Bila da start nak berbaik tu, dia pun kembali mengenakan hijab. Alhamdulillah =='

kemudian ada lagi sorang adik ni. Aku kadang-kadang akan menghadapi masa sukar bila chinese mula bertanya kat aku. Kenapa kami ni semua Islam, tapi ada yang pakai tudung, ada yang tak. Ada yang sembahyang ada yang tak. Fuh fuh. Ada juga aku explain, selebihnya aku doa banyak2 supaya adik ni pun pakai tudung, dan kawan2 yang belum Islam berminat nak kembali kepada Islam.

pastu baru ni ada sorang lagi masuk. pun free hair. tak lama, seminggu lepas tu dia pun pakai tudung.
Ya Allah! Subhanallah. indah perasaan.

tinggal adik yg first tadi je. Aku teruskan doa. Ramadhan baru ni, sempat la beberapa kali saing p solat dengan dia. Tak alih-alih, balik raya ni da pakai tudung! Ya Allah, subhanallah, alhamdulillah..
Bukan takat pakai tudung je tau, siap kai stoking lagi. MashaAllah.

kembalilah berhijab wahai sahabat2 seIslamku :)
ada manis dan ada bahagia,
InsyaAllah

No comments: