Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

31 August 2014

Edisi Merdeka versi aku.

Hari ni hari Ahad. Hari ni hari merdeka. Aku berada di kampung halaman. Biasa lah cuti kan. Sepupu aku ada kat sini. Diorang kembar, umur 8 tahun. Disebabkan mak ayah diorang pergi haji. Dan mereka masih di bawah umur, maka mak ngan ayah aku memantau perkembangan mereka disini.

Maksudnya? dalam tempoh musim haji ni dia akan ada kat sini.

Hari ni hari kedua menghadap. Agak fed up gak rupanya melayan budak kecik setelah sekian lama takda budak kecik kat rumah. Sebenarnya darjah dua consider takdalah kecil sangat. Tapi, sebabkan diorang ni macam lambat sikit. So, lebih kurang budak tadika gak la lagi perangai.

Malas nak layan gaduh, aku pun tulis blog. Giler tak cool gaduh ngan dak dajah dua disebabkan fon. Kan? xcool kan? blerghh.. (dalam hati sikit bara jugak lah, sebab telefon tu telefon aku T.T)

Ok, merdeka.

Tahun ni tahun ke-57 ulang tahun kemerdekaan negara bumi cinta, Malaysia. Moto tahun ni, Disini bermulanya sebuah cinta. Jatuh cinta lak ngan Malaysia sebabkan moto tersebut. Ha ha! Eh taklah, aku memang sayang giler kut kat Malaysia ni.

Malaysia dah merdeka 57 tahun. Alhamdulillah.
Tapi cuba kita tanyakan diri kita sendiri, sudah berapa lamakah kita merdeka?
Atau, adakah kita sudah merdeka? Jiwa, diri dan pemikiran?

Yuk, merdeka kan diri kita dari dunia dan hedonism~

Sekian.

*Post last for this month. Hai, September. Please be nice to me!

No comments: