Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

25 August 2014

Gunung Irau, Cameron Highland

Tak tak, bukan nak memaklumkan bahawasanya aku dah pergi tempat nih. Aku tak gi lagi. Lagi-lagi gunung. Nampaknya tahap kepancitan aku agak tinggi untuk gunung. Kena lipat gandakan training dan senaman baru boleh panjat gunung.

Nak citer, ada adik ni (kawan ngan adik-adik ja la leni.. member semua kawen belaka).. pi panjat Irau weekend 2 minggu yg lepas. So, aku tengok gambar dia je la kat FB.

Mossy Forest, Cameron Highland. Barulah aku tau ada hutan gini kat Malaysia. Jom, enjoy gambar.





First impression bila aku tengok gambar ni, terus aku terbayang macam under water. Macam rumpai laut gitu. Dan.. cerita seram. huahua! (ok, banyak sangat layan citer seram dan kes jenayah. otak dah tercemar)

Breathtaking view k!

Kalau ada kesempatan di kemudian hari, mungkin aku nak cuba gak kut? Worth trying aite? Ok, kena giatkan senaman. Demi perut yang lebih stabil dan stamina yang lebih mantap!

woaha. till then.

No comments: