Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

22 January 2013

Cuci kereta

Sambil-sambil menunggu proses memuat turun selesai, apalah salahnya kalau aku mengarang kabar buat pembaca sekalian kan?

Ok, semalam baca post di mailing list kiriman aren mengenai penjagaan kereta! Ohoi, pedas dan kebas.. lalu balik kerja terus straight ke Caltex!! Cuci kereta. Sebenarnya ini adalah tempat cuci yang paling kerap aku pergi, almaklumla satu hala nak balik rumah dari opis kan. Tiap kali pun duk tengok tukang vacuum anne yang sama saje. (amboi mementang nama keta Vijay Kumar, nak anne saje mencucikan kan..)

"Vacuum?" aku angguk.
"Polish?" amboi anne ni.. bukan main market lagi.
"Polish berapa RM?"
"60"
"oh lain kali la, tak cukup duit hari ni" hehehe..

macam tulah serba sedikit aku sembang ngan anne tukang cuci kereta. Menurutnya nak kasi kereta cun-melecun macam tuan punya badan, kena rajin polish & wax. Aku layankan je lah anne ni duk cerita, yelah kalau aku tak sembang ngan dia, takkan nak sembang ngan kereta pulak kan.

Pendek cerita katanya, nak kasi kereta cun.. buat wax 2 bulan sekali dan polish 3 bulan sekali. dan tiap satu tu harga nya adalah RM60. peh peh peh.. memang terbaiklah kalau aku ikut saranan dia kan ;P cuci kereta yang RM10 pun aku kerap skip.. apakah maknanya pada polish dan wax?

Tapi aku ingat kena jugaklah pergi hantar polish dan wax ni kan.. setahun sekali pun nice gak. kereta kalau da sendeng sana sini.. tak sedap gak tengok scratch dia kan..

eh ok lah.. sebenarnya aku nak cerita tentang sleep cycle.. info baru tau ni dari Seminar Productive Muslim yang aku attend bersama rakan serumah minggu lepas.. Sharing is caring kan.. Tapi nampaknya tak sempat pulak ni.. dah habis dah proses muat turun :P

So later i share k!

Lets live life to the fullest peeps! Be organized and be productive :)

No comments: