Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

22 February 2016

10 perkara 1st day

Ok hari ni sebab first day, kena la cerita. Tulis nota je la baru bajet bizi sikit. haha.

1. Keluar rumah 7.30 pagi untuk menyampaikan clock in jam 8.30 pagi.
2. Tetiba rasa macam mahal pulak cost naik LRT (harap-harap perasaan jer)
3. Nak setup tempat baru jer punyala lama, 12.30 tengahari baru dapat internet T.T
4. Keje tak bizi sangat, tapi bizi belajar system
5. Tak banyak lenglui, leng zhai pun takde.
6. Aku jenis sukar terhibur sebenarnya kalau tak banyak perempuan.
7. Sebab aku susah nak faham lawak lelaki ni macam mana. Most of the time aku tak faham.
8. Kalau perempuan buat lawak, tak lawak pun kalau dia kasi senyum manis sikit, aku akan bersungguh gelak. (bagi muka orang kabar) >.<
9. Harap masa yang panjang dengan public transport boleh menjadi sumber inspirasi untuk terus menulis.
10. Aku buat test, kalau habis kerja terus rush ke office PJ berapa awal boleh sampai. 6.45ptg *sedih* Nampaknya segala projek selepas waktu kerja bersama rakan sekerja terpaksa aku tangguhkan buat seketika.

Sekian.

nota 1
setiap yang telah Allah takdirkan untuk kita telah termaktub dan pastinya bersama hikmah. walaupun seringkali mengamuk juga la dalam hati, aku harap hari-hari mendatang aku akan lebih ikhlas dan belajar untuk menerima perubahan ini. T.T chill sarah, betulkan niat.

nota 2
mungkinkah Allah sedang beri masa kepada aku untuk bersendiri dan memperbanyakkan muhasabah diri? astaghfirullahalazim.

nota 3
harap esok boleh perform lagi baik untuk sampai lebih awal.

No comments: