Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

09 August 2017

LRT Gombak Line

Hai semua, lama tak bersua kan. 

Betapa malasnya kehidupan seorang wanita di ambang 30 an ini. Begitu! Ok, hari ni aku nak ceritakan tentang LRT. Ya! Pengangkutan utama aku untuk tahun 2017. yeay~ ya betul, ramai dah tau kan aku sekarang kerja client side. Jadi tidak berada di HQ (Jln Klang Lama) - marilah roger sekiranya nak bersosial berhampiran point2 LRT.

ok alkisah.

Aku sejenis orang yang malas nak duduk di dalam tren ni. Sebab apa? Ofkos sebab yang utama adalah kerana, normally tren pack. Jarang sesangatlah nak dapat tren longgar2 ni. Memang a bit amazing juga lah kalau masuk tren tiba-tiba ada bangku kosong. MashaAllah Subhanallah! 

Reason seterusnya kenapa aku malas nak duduk adalah kerana, kalau dah duduk, ah begitu malasnya lah aku nak bangun, unless memang da sampai ke destinasi aku lah kan.

ok, pagi ni.

Aku masuk LRT macam biasa, 2 koc. Ok, harus lah sendat dan padat. Tapi selepas a few station, tiba-tiba ada satu seat kosong depan aku. Lepas usha kiri kanan, takde plak acik2 tua, mahupun kakak2 pregnant, aku pun duduklah. Untuk kes ni sebab, kalau aku tak duduk keadaan bertambah sesak. Jadi baik aku duduk, atleast ada ruang sket untuk orang lain. kan?

Lepas a few station lagi masuk la plak makcik ni, aku agak maybe late 40s or early 50s kut. Berdiri depan uncle ni selang 2 seat dari aku. Sebelah aku makcik cina (tua gak). Aku mula-mula teragak-agak juga nak bangun tapi sebab dia jauh sket, dan nampak dia macam steady je (oh ofkos plus jenis yang malas bangun selagi belum sampai stesyen kan) niat tu terbantut. Tiba-tiba pakcik tu bangun,

"Come have a sit" gigih gak la pakcik ni bangun.
"Eh never mind its ok" balas makcik sambil mencuba tahan pakcik tu dari bangun.
"No no im leaving just few station from here" sambung pakcik tu lagi dan terus bergerak beberapa langkah dan berdiri depan aku. Phew~ Aku rasa pakcik ni memang tak berapa kuat jugak dah ni, tengok dia nak berdiri pun kena bersandar kat tiang kerusi. 

Tak lama lepas tu, lepas stesen Bangsar menuju ke KL Sentral makcik sebelah aku pun bangun, dia cuit pakcik tu suruh duduk dan bagi sign yang dia nak turun dah kat KL Sentral. So pakcik tu duduk sebelah aku, sambil bertukar senyuman ngan aku. Kuikuikui.

Aku? turun MJ. Bayangkan camne muka aku 2 stesen tu. Aku harap takde orang viral kan gambar aku lah, "wanita muda dan masih bertenaga tak beri laluan warga emas duduk" gitu tajuknya kalau viral. Sampai je Masjid Jamek, laju laju akut turun tanpa menoleh lagi. 

Ahahaha.

Ok tu je citer sendu LRT untuk hari ni. ^^, Lepas agak lama tidak bersiaran. Hahaha!

(Giler takde motip citer ni, tolong lah cungkil2 sendiri ek motip. KBKK kan)

p/s: btw, aku sakit gigi hari ni. Arghhh.. lama dah tak sakit gigi. First time kut untuk 2017.

No comments: