Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

23 February 2018

Mengandung

2015.

Malam tu aku pergi JusTalk kat Shah Alam. Macam biasalah formaliti program, haruslah ada sedikit jamuan/makan-makan selepasnya kan. Hence, i found my long-lost-friend. Beliau juga hadir ke program, aku pun tak ingat nama dia siapa. Tapi, seingat aku lah, salah seorang student uitm jalan othman back then around 2007-2009. Kami pun bersapa dan bertukar info serba sikit.

"Akak dah berapa bulan dah?" out of nowhere soalan beliau. Sambil refer perut yang sedikit benjol dari zaman student dulu.
"Mana ada, kawen pun belum"
"Eh? seriuslah kak? akak main-main kan"

2016.

Pagi tu macam kebanyakan program, aku jadi jk pendaftaran. Dan aku terjumpa semula kak Hajar UM (doktor) .. Lama gak tak jumpa dia, sejak dia kawen sampailah pagi tu.

"Yang keberapa dah?" sambil mata usha perut aku
"Kak.. saya tak kawen lagi kak"
"Eh, tipulah!"

Arghh..

2018.

Lepas lunch tu, aku singgah tempat kak Nab, macam biasa restock asam. Sebenarnya ada guilty gak sebab aku yang paksa2 dia beli asam tu, jadi rasa bertanggungjawab jugaklah nak beli kat dia. Sambil susun-susun asam yang nak dibeli. Ada sorang brader datang hantar dokumen.

"Eh ada jual asam kat sini?" tanya brader tu basa basi. Brader tu agak gempal juga orangnya.
"ada.." balas kak nab
"Saya pun mengandung juga ni" kata beliau yang kemudian turut memilih asam.

Aku macam, nak beli asam tu takde masalah la. Tapi out of nowhere kenapa nak kaitkan dengan mengandung? are u indirectly mentioning me mengandung Mr? hmmm..




why everyone, why?!

No comments: