Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

26 August 2019

of Izzah Wedd

"Akak, akak kenal tak xxx?"
"Oh kenal, junior dulu"
"Dia dah kahwin ke kak? Dah ada calon?"
"Belum kahwin rasanya. Calon tu tak pasti, tapi bolehlah tolong tanyakan"

Antara perbualan2 awal masa aku mengenali Izzah. Lama sangat dah, masa tu dia baru je lagi masuk PJ, tengah buat prektikal kat PJ, dapat lak satu usrah. Aku rasa masa tu boleh jadi around 2014 ada kut. Tak lama lepas habis prektikal dia balik ke PJ, dapat kerja kat sini.

Selepas tu bermulalah siri dia tersangkut dengan aku bersama NGO yang aku sertai
Dari hanya seorang yang tag along. Sehingga menjadi somebody.
Boleh dikatakan aku berbangga dengan pencapaian beliau.

Tapi macam biasa, orang hebat takkan stay lama kat PJ ni, confirm akan walk away.

Akhirnya beberapa langkahan di NGO terpaksa dihentikan apabila dia mengambil keputusan  menyambung pelajaran ke Turki.

2019

Beberapa bulan sebelum ni Izzah ada maklumkan yang dia akan berkahwin tahun ni. Dia dah hint dari last year sebenarnya. yang dia dah jumpa seseorang. Aku pun rasa lega juga bila akhirnya dia menemui the love of her life. Sebab before pergi Turki dia ada cuba nasib bertanya lagi dengan seseorang, tapi jodoh orang lain rupanya.

As one of the witness of her marriage journey, maka benarlah.. jodoh itu perlu di cari. Haha!

Moga bertemu sakinah, mawadah wa rahmah Izzah!
Sayang sekali i couldn't make it to Izzah Wedd. Definitely im in shock bila nampak gambar kahwin Izzah. Jodoh ni betul2 rahsia Allah yang masih menjadi misteri dan penuh debaran.

Moga hidup Izzah dan suami sentiasa dalam redha Allah. Moga cabaran di masa depan dapat di harungi bersama sama. Jalan hidup selepas pernikahan tentunya tidak setenang dan semudah sebelum nya, teruslah mengikat doa dan harap kepada tuhan.

Untuk hasben izzah, jagalah izzah sebaiknya. kerana izzah amanah Allah untuk tuan.

Till we meet again Izzah.
Pen off.

No comments: