Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

20 June 2020

Saturday

Hari ni hari Sabtu, kalau ikut plan asal nak ikut kawan-kawan mendaki Bukit Broga di Semenyih. Plan asal lebih kurang seminggu yang lalu. Tup tup mendekati tarikh, ramai pulak yang tak boleh join. Aku pulak semalam baru teringat, lampu kereta aku sebelah tak menyala. Tak baiki lagi semenjak balik dari kampung minggu lepas. Sebenarnya tak perasan pun bila lampu tu terbakar. PKP kan tak boleh keluar malam. Jadi tak teruji lah lampu tu sebelum ni.

Budak-budak ni pulak nak Subuh kat puncak, memang tak dapatlah nak drive ke Semenyih pagi-pagi dengan sebelah lampu je. Huhu.

Dan akhirnya, ya disini aku hari ini. Depan laptop tengah taip blog.

Damainya dengar bunyi burung-burung di hari cuti ni, sambil menghirup bau tumisan jiran tetangga. Nyum-nyum

Sekian, selamat hari Sabtu. Semoga kita semua terus belajar untuk menjadi insan yang lebih baik dari semalam. InsyaAllah.


No comments: