Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

23 March 2022

Tukar tayar

Ok saja jot senang nak rujuk nanti. Jumaat lepas aku pi servis kereta. So dah tukar tayar dan bateri kereta. Aku pun tak ingat last time aku tukar tayar. Tapi bateri aku tukar 2019. 2 tahun lebih skit je lah kiranya dia bertahan. Aku syak mungkin boleh je lah lagi guna bateri tu, tapi malas lak aku tunggu sampai betul2 habis kan. Kang macam-macam plak nak setel. 

So, harga tayar RM170 x 4 bijik. Bateri tu harga seratus lebih kut. 

Selain dari both benda ni dan beberapa basic servis yang lain, orang tu ada juga bagitau aku punya enjin dan juga rangka bahagian bawah kereta tu dah kena tukar. Benda tu buat bila bawa kereta dia ada bunyi macam nak runtuh tu. Kalau boleh betul kan yang tu hopefully Vijay boleh kembali muda remaja. Hehe.

Tapi tu lah masalahnya dia cerita nak hantar emel anggaran kos tapi sampai sekarang tak dapat pun lagi. 

Sekian, itu aja lah sedikit update tentang tayar. 

No comments: