Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

10 May 2022

Hmm

"Kak, saya nak tanya skit ni. Tapi akak jangan marah plak"

"Ha, tanya je lah"

"Saya tengok akak ni, dah lama dah main. Tapi kan kak, kenapa macam beban je lagi. Takde orang ajar akak ke?"

hmm

"Kak siapa yang ajar akak main game ni"

"Takde, saja main. PKP kan"

.

Banyak plak bertanya budak ni malam ni. Beban2 aku pun, aku survive je sampai last circle apa! Dia da mati dulu, bising. Emo kan! Acik2 main game kena lah emo. Habis game tu, aku left team dia. Aku masuk lobby member sekejap, (yang level acik2 dan sama beban macam aku) mengadu kat dia. Pastu off. 

Serabut nak gi travel, ingat nak cool down masuk game, lagi hauk. Hmm.

I'm on my trip to South, pray for my safety guys. Till next post!

No comments: