Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

17 April 2009

yeah~its d0ne.

hurm.
bismilahirrahmanirrahim.
thesis period is finished!phew~lepas satu lelah..
disebabkn mlm semalam aku ada masalah dengan PC,maka let the story begin.

Semalam adalah hari yg sibuk.(sibukke?agakla..)sbb nk hntr thesis..tp thesis xsiap lagi, tapi tetap kena cari PA untuk dapatkn sign buku rekod..ye..bekejar ke fak sains, hanya untuk membawa pulang hampa bersama..PA xda, ada hal kat rumah kawan dia. Thats it,

jam 1145 dpt msj dari Sarah.
"Sarah awak kena datang sini, prof MZ(PA) ckp die xda kat um.Tapi akan singgah 8th"
aku like..'what?8th tu jauh tau..aduhai..'
nak xnak aku pun turun mencari teksi/bas yang xkelihatan..
selang beberapa minit tunggu bas,sarah call..
"Sarah,awak xpayah datang sini prof akan datang 12th"
kali ini aku shock lak.prof nk dtg 12th?semata-mata nak sign buku rekod aku?wah~terharunye..hu2..
xlama pastu sbuah mercedez masuk ke pekarangan 12th.dan aku pun macam peminat fanatik gi mnta otograf kat prof.ye,die nmpk rushing dan penat (susah jd org bsr kan..tp kt situlah lahirnya rasa puas..)

petang,aku hantar thesis.lepas je hantar thesis..baru aku terasa lapar.oh!xmakan tengahari lagi. da pukul 5 kut time tu.heh~
Maka sampai je kolej terus la meng'oder' tomyam dan nasi.xtertanggung lagi kehebatan rasa nak makan..nyum3..

sampai bilik..
"akak,nak makan?mai la sekali"sempat pelawa..takut da makan da xsedar orang sekeliling..
buka ikatan getah..dan OPSS!
emm..penah korang dengar komputer perisa tomyam?ye itu la yg terjadi..terlepas pegangan 
plastik tomyam..dan bersepai tomyam atas meja..menyimbahi komputer..dan yang penting KEYBOARD..eheh~
komputer pun mengeluarkn bunyi warning..aku tutup!

[ya..moral disini nampak x?bawa2 besabar,lapar tahap mana pun..jgn kalut ok!]

heh..dari nak cepat makan,hilang terus rasa lapar..satu persatu device aku lap..(hurm~lama sgt aku xmembersih pc kut..tu yg di takdirkan tumpah atas pc..hehe)basuh la sket2 ngan air..

dalam jam 9.15 semua aku da bersihkan..keybod pun..satu pesatu kekunci aku lap kan..betakung tomyam dalam keybod kene la cuci satu-satu kan..dah tu, bila aku on pc, ada satu bunyi pelik..seminit lepas tu pc padam.dua kali aku on dan ia padam sendiri..

lepas ketatkan something dalam CPU..aku on PC skali lagi..biasa PC aku tahan ber'jaga malam'..maka aku biarkan dia bersendiri..aku xtau apa yang penat..dan aku tertido level 4..deep sleep again..

pagi ni,aku tengok pc aku orait lagi..xpadam pun..

haha!ok itula sekian cerita merapu untuk anda2 yang bz study..buat regangan otak..

ok kawan2..study molEk!g0odluck exam..o0o..

7am.12th rc.

3 comments:

ladygirl said...

eh? tp camne aku online smpi kul 4am smlm tgk ym hg online tp idle? haih sarah...da tu x mkn la smlm? lenkali bhati2 sket...sib baik tesis da setel da...hehe..

Merentas Horizon said...

oo..sbb kan yg las try tu kan berjaya..tapi time tu kite da tdo.kte online kan pc n tgk dia bleh bertahan sampai pagi x..

'ainun said...

sarah...kenangan untuk anak cucu sebelum meninggalkan um..hehe