Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

26 November 2010

Contest kesayanganku

kepada Shake dan Basyi. Actually bolehlah dikira ini sebagai satu post yang bersesuaian dengan contest kesayangan ku itu. hehe. Tapi tak berminat lak nak join contest, just fulfill tag from Basyi. bleh lah kan?

antara yang aku sayang?

Aku rasa dah agak lama aku tak bertukar cerita dengan dia. dulu time blaja, hampir2 tiap hari update cerita. tak YM sms, tak sms call. (ok fb memang tak pernah..sbb xde fb lagi time tu)

bila rasa down mesti sms or YM. tapi biasanya akan dapat lah leteren sepam.. layankan ajelah kan.. sort of, rajin gak die membebel. tapi, serius.. bebelan kamu tu semuanya bermakna tau. Biasalah tu, kadang ego rasa macam bukan salah sendiri.. jadi selalu macam xnak dengar. tapi, jgn bimbang waktu tu je macam reluctant. bila dah neutral minda ni, saya pikirlah balik buruk baik semua tu.. ^___^ dan biasanya sayalah yang bersalah.

first kenal is first year isn't it?
serius time jumpa waktu rehlah tu.. ingatkan kamu seperti saya.. adalah peserta. tbe2 kamu adalah fasi?what what?hahaha.. ok ok. oklah tu ni bleh jadi compliment tau. kamu memang nampak muda! lalala..

banyak lah yang menyebabkan kita serasi. oh, tentang commitment freak? phew~

then the story goes on and on sampai saya pun dah habis belajar dan kamu pun dah habis belajar. dan kamu, kenapa jauh sangat?! hurm.. ok seterusnya kita pun mula berkomitmen terhadap kerjaya masing-masing dan tugas daie di arena masing2.

kamu, maaf jika ada salah silap sepanjang kita kenal. jika ada terkasar bahasa (rasa-rasa memang ada) biasalah tu, darah muda.

ok jujur, saya rindu kamu! lama kita tak saling berhubung, lagipun kamu kan sekarang sedang sibuk. Saya tahu Allah selalu menjaga kamu meski kita dah jarang berhubung.


sekian,
8.26pm
Rumah KJ

4 comments:

Basyirah Abd rahman said...

muahaha.. surprise betul la u ni. haha.

Merentas Horizon said...

yo lah i bukan ada special someone macam both of u kan.. kehkeh

K.I.N.A said...

haha..nape tak join je contest..

Hajar B said...

laaa kat akak x rindu ke? hahaha