Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

02 November 2010

Libang libu

PJ memang cantik kan?

boleh la bagi entri ke-2 untuk hari ni kan..

akhirnya kerja aku memang dah terbengkalai. actually tinggal part terakhir, tapi cara tu xdapat approval dari inchik bos, kena la re-calculate.. dan aku dah habis 'rasa' untuk bermula semula (untuk hari ni la) ..

dan cik bos pun dah datang tadi menjenguk progress.. aku tunjuk la yang terdaya aku lakukan.. lepas tunjuk terus rasa ringan sket.

rehat jap.blog-hoping sket. kasi lebih segar mata dan minda..

terbaca entri sorang kawan.. dia ni tengah tunggu posting jadi cikgu.. sekarang buat perniagaan jual nasi lemak kecil-kecilan. sehari jual 40 bungkus.

hurm..

takkan aku nak meniaga nasi lemak gak kn? disebabkan stress. ah! masak pun skali skala ada hati nak meniaga masakan.

ok. abaikan.

"hope for a better tomorrow then.."

Sekarang dah nak balik rumah.. moleklah kiranya aku menghabiskan entri ini dengan sebuah lagu yang tak kurang popularnya satu masa dahulu..

"Destinasi cinta yang kucari..
Sebenarnya terlalu hampir..
Hanya kabur kerana dosa didalam hati.."
-Mestica-

Maka, mungkin dosa yang menghijab kita dari rasa cinta, cinta kepada Allah, cinta kepada Rasul, cinta kepada keluarga.. cinta kepada perjuangan..

cinta kepada kerja??uhuk.

5.18pm
Phileo D.

No comments: