Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

04 June 2011

Wedding dan wedding

ingat tak post list kenduri kahwin ni? ha, rupa²nya betul sangkaan ku, ada tambahan. latest update;

28 Mei - Anith Hashim (Taayah,UM)
29 Mei - Pa'an (Taayah)
3 Jun - Kak Miah (Biotek UM)
4 Jun - Kak Kema (Fizik UM), Kak Fairuz (Fizik UM), Ismail (PPUM)
Done!
5 Jun - Didi (Taayah), Icah (9th kolej, UM)
7 Jun - Kak Mira (Kimia UM)
11 Jun - Nasyrah (Bioinfo, UM)
12 Jun - Cik Mizi (saudara)

Aku berjaya menghadiri 3 dari 6 kenduri yang telah berlangsung. Kepada Ismail, Kak Miah dan Pa'an. Maaflah tak dapat sampai ke rumah kalian. Tapi jangan bimbang, aku doakan agar kalian berbahagia sehingga ke syurga bersama pasangan kalian :)

So, pagi tadi (nak dekat tengahari jugak) berjaya lah sampai ke kenduri kak Fairuz di Bagan Pasir, Tg Karang. Meskipun memang rata-ratanya kawan kak siti lah kan. tapi rilek² saja. kawan dia sapa je yang aku tak kenal. hehe. Oh, lupa. Kak Fairuz merupakan kawan kak siti di UM yang first aku kenal, jumpa masa balik program ISK kat Serdang bersamaan seminggu selepas haluansiswa.



Tahniah kak Fairuz & Sabri! Selamat pengantin baru! 

masih teringat2 lagi luahan perasaan akak kat library UM satu masa dulu. ^___^

sesampai saja encik sabri, iaitu tuan pengantin. maka kami pun bergerak pula ke Gombak. ya, kenduri kak kema. yg ni pun agak awal gak lah kenal, sebab dulu dia pernah sebilik dengan kak siti. masa dorang 2nd year. tapi sebab kak kema nampak cam garang sket, so aku kurang sket lah berseloroh ngan kak kema. :)


Selamat pengantin baru Pn Akmaliah dan En Shahrul

erm.. Encik Shahrul Nellis ni penyelia 12th. tapi macam aku tak pernah kenal pun sepanjang duk situ.

esok.
Didi, Air Kuning. maaf memang nampaknya aku tak dapat pi la kenduri hg..
Icah? Gombak. sapa nak teman pi Gombak nu?? 

No comments: