Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

04 June 2011

Pantai remis, Jeram.

semalam disebabkan dapat MC, maka aku pun angkat kaki pulang ke kampung di Kuala Selangor. elok-elok saja jejak kaki di rumah kampung. sempatlah duduk dalam 15 minit. Sepupu aku ajak ke pantai. Seafood time! yeeha.. kalau orang mengajak ni tak baik kita tolak kan? hehe. 

Maka berangkatlah kami se-kereta ke pantai remis yang terletak di Jeram, Selangor. kalau kalian ke utara sikit dari pantai remis ni, maka akan jumpalah pantai jeram. 

Dulu zaman kecik² aku datang, tempat ni tak banyak sangat orang meniaga. pantai dia je sepanjang-panjang. kalau nak cari gerai seafood adalah satu dua, situlah first time aku dengar retak seribu. kalau nak ada gerai ikan bakar pun kat pantai jeram lah kut.

Tapi la ni, aku pegi huih, masuk ja kiri kanan dah naik gerai makan. rambang mata jugaklah nak memilih tempat. 

rupanya sunset di sini tak kalah cantiknya ^____^. Subhanallah!

aku syak, sekarang ni mungkin air tengah pasang. sebab, ombak ni naik kat pantai.. antara ombak dan gerai kita orang mkn ni, muat-muat satu kereta saja nak lalu. rare! selalu aku datang, memang air tengah surut. Kalau korang tiba rasa nak datang, mai lak time air surut. Fuh, memang habaq siap² pasti kuciwa. bukan saja susah nak nampak ombak pukul kaki hampa, silap hari bulan lumpur je lah yg menghias pandang. hihi. boleh sampai sepanjang 2 meter tau nampak lumpur je kat pantai tu..

Tapi kalau air surut, ramai gak orang gi laut, aku pun tak tau dorang kutip apa dalam selut tu, mungkin sedara mara mentarang atau kerang. Oh, dinner semalam adalah mentarang 3 rasa dan kerang bakar! Nyum2.
(adik tu cakap retak seribu dah payah nak jumpa la ni..T_T)

Jemput makan semua ^___^ !

No comments: