Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

07 June 2011

fair enough

 DawahDaily 
bismillahirahmanirrahim ♥,

kehidupan ni ada pasang surutnya. mesti semua orang tahu kan? haruslah.. sebab kita semua kan sedang melalui sekolah kehidupan yang banyak fasanya. kalau tamat derjah enam naik tingkat satu, membawa makna apa? kita dah senior, kita da rasa upsr tu macam senang kacang je. kankan? dan mula nak cakap ala, upsr apa lah sangat.
tapi masa nak menghadapinya dulu bukan main lagi gerunnya. sampai tiap malam tak miss ke kelas tuisyenlah!

tu dari aspek sekolah lah. and the situation goes on for pmr and spm, matric and university (er tapi aku rasa exam universiti memang susah pun :( )

dari sudut dugaan dan ujian macam mana pulak? hipotesis: semakin kita dewasa, semakin besar ujian yang akan menimpa kita. macam tu lah.. bila ujian makin besar, Allah Maha Tahu yang kita dah bersedia dengan ujian tu. kalau tak ready lagi, takkannya Allah bagi ujian macam tu kan? Dia yang memberi ujian, maka Dia jugalah yang akan membantu kita untuk melaluinya. fair enough kan? oh! Maha Sweet. Biasa dengar kan, Allah itu cemburu, mungkin keadaan kita sekarang telah menjauhkan rasa cinta kita padaNya, maka Allah pun tarik balik apa yang kita ada sekarang, supaya kita kembali bertaut hati padaNya. Bergantungan hanya padaNya. Subhanallah!

Bak kata boss aku, hidup ni macam roller coaster, naik satu roller coaster dah pening, turun je gate.. masuk pulak roller coaster lain. tak sempat nak hilang pening tambah lagi pening lain. Life is about the trials and tribulations. Just face it! Teguhkan pergantungan pada Allah, InsyaAllah.. inilah jawapan terbaik untuk permulaan mempelajari ikhlas dan sabar. ^___^
 DawahDaily 
Jadinya, kepada setiap pembaca merentas horizon, bertabahlah menghadapi hidup. It is fair enough. TQ!

4 comments:

Unknown said...

Terima kasih sarah di atas peringatan tu..sweet n teratur je ayat sarah..suka bace!hehe

Merentas Horizon said...

hehe. ikut mood, kalo serabut.. baru serabut ayat :P

haifa_aniqah said...

thanks kak sarah.. =) nga kumpul kekuatan nak check result..

Merentas Horizon said...

hehe, good luck Haifa, InsyaALlah semuanya bersama hikmah. ^___^