Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

15 September 2008

Bantuan Allah..


Hari ni boleh diikutkan sebagai hari yang agak meletihkan..meeting dari jam 11pagi-zuhur..kemudian bergerak ke shah alam untuk melihat tapak karnival..disambung lagi dengan meeting bersama MT PKN & karnival lingkungan 630-isyak..
Sebelum balik dapat mesej dari s/u mubarak tentang meeting Mubarak pula jam 11malam..
What??
ini memang satu hari yg lengkap dgn meeting maksudnye..
pada awalnye mahu skip..tetapi mengenangkan kesalahan sndiri..maka kulangkahi juga tapakan kaki yang memberat..(sbb buat slh kan)
then..spt selalu dan yang
dijangkakan..kebanyakan masalah mesti melibatkan biro aku..TTK..

pen salah oder..artikel xcek dulu b4 print..lampu kelip xsimpan..backdrop xsiap..tadarus knp bkn ttk yg handle?..
aku terkedu menatap bumbung dewan tanpa kata..hanya sedikit bicara yang mula bergemersik di ruang jiwa.."Ya Allah jika tugas sekecil ini pun aku xbleh setelkan..mimpikah aku ingin kan syurgaMu??"luarannya mataku berkaca..mengenang himpunan dosa yang pasti menimbun..hakikkatnya,hatiku telah lama meraung..
saat perasaan berkecamuk dgn hentaman keslhn yg direvealkan satu persatu oleh timbln pgrh..
saat itulah bantuan Allah sampai..alhamdulillah..
sungguh kita xpernah kecewa jika meminta dariNya..

terus berlari,
UM KL 140908

No comments: