Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

07 July 2009

Malu

hurm~
memang belakangan ni aku dapat merasai terlalu ramai membelakangkan rasa malu dalam banyak perkara.. aku pun xpaham. aku sekali ke?ntah. astaghfirullah.. jika aku terlanjur sama.. semoga tidak di ulang lagi di masa mendatang.. ini sedikit bingkisan dari saifulsilam.com

Elakkanlah bergambar solo dengan mana-mana lelaki yang bukan Mahram anda, baik bergambar dengan saya atau sesiapa sahaja. Begitu juga dengan anak muda, janganlah dibiasakan bergambar dengan perempuan-perempuan yang bukan ibu, adik beradik perempuan atau opah wan anda.

“Sesungguhnya di antara perkara yang menjadi pengetahuan sekalian manusia, yang datang dari kalam Nubuwwah ialah, jika kamu tiada rasa malu, buatlah apa sahaja yang engkau mahu!” [Hadith al-Bukhari : 3224]

Renung-renungkan..selamat beramal..^_^

No comments: