Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

20 March 2013

Google Analytics Course

Oh hey!! Esok nak masuk ofis semula.. *yawn* hei tulang2 yang berat dan malas.. sila beri kerjasama!

Ok, seperti tajuk.. course tersebut telah berlangsung selama 3 hari (Isnin - Rabu) di iTrain Centre, di Megan Avenue 1, Jln Tun Razak. Dekat sangat dengan Ampang Park LRT Station. Ikut exit Plaza OSK tu, kemudian jalan lebih kurang 5 minit. Sebenarnya hari ni baru aku perasan berhampiran dengan Megan Avenue ni ada car park yang memberi khidmat, RM4/day (Kesahihan kabar ni maybe boleh dapatkan dari penduduk tempatan) Bila calculate, ia adalah lebih murah dari tambang tren. he he he. tapi nak menyampaikan ke Jln Tun Razak dari PJ. ok, saya pilih naik public transport!! :P

Berbalik kepada tajuk.

Basically training ni adalah untuk ajar how to use Google Analytics or GA ni dengan lebih efisyen. Oh ya, fyi.. GA ni digunakan dalam industri e-commerce dan SEO website yang tumbuh seperti cendawan belakangan ini. Basically untuk trace back Revenue syarikat.. atau performance SEO keywords. etc etc..

Kelas sangat seronok, sebab speaker dia pun oklah.. boleh faham. Tapi disebabkan aku memang totally new with those jargon.. dan tak pernah handle pun analytics ni before.. Jadi, ia sangatlah mem-blur-kan sometimes.

Im not going to give a lecture about this by the way. Maybe u can subscribe for yourself? the course..  Hey, its cool. Try it out!


Till then, jaga iman dan jaga amal! We are not staying 'here' for a long time.

No comments: