Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

17 November 2019

Pagi..

Bangun dari tidur pagi ni menerima kabar duka dari group sekolah, kepulangan kembali Cikgu Rafhan kepangkuan rabul jalil semalam. Innalillahiwainnailaihirojiun. Sempatlah satu atau 2 kelas dengan cikgu Rafhan masa sekolah dulu. Semoga Cikgu ditempatkan dikalangan hambaNya yang beriman dan beramal soleh.

Pagi.

Hari ini awal juga bangun tidur, sebab semalam frust tak dapat keluar malam sebab hujan. Then, sebab frust, tidur awal. (Rasanya kalau tak frust pun tidur awal gak. wahaha) Bila dah tidur awal, maka bangunlah awal! 

Perasaan bangun sebelum cahaya ni memang lain ya. Syahdu je terasa. Teringat zaman-zaman student dulu, zaman-zaman sekolah menengah. Memang setiap hari sebelum cahaya. 

Ingatkah engkau kepada embun pagi bersahaja
Yang menemanimu sebelum cahaya
Ingatkah engkau kepada angin yang berhembus mesra
Yang kan membelaimu cinta...
(Sebelum Cahaya, Letto)

Begitulah zaman. Akan terus berputaran meninggalkan kita yang seringkali tertinggal dan terperangkap dalam kenangan demi kenangan. Kata Fiersa, kenangan itu letaknya di hati, buat di kenang bersama secangkir kopi atau teh di waktu senja, uhui, asyik!

Hei pagi,

semoga hari baru memberi semangat baru! Lets have a good day.

No comments: