Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

10 December 2021

TakComel

"Comel dah makan?" sambil sebelah tangan menyuap nasi dan sebelah lagi pegang phone kawal karakter aku supaya tak mati terbunuh.

"Dah kak"

"Makan apa tadi?" sajalah tanya sebab hari tu dia cerita mak ngan ayah kerja, abang, kakak di kolej. Dia tinggal sorang, jadi dia beli nasi lemak 3 bungkus untuk makan sarapan, lunch dan dinner.

"Megi 2 bungkus"

"Oooh, siapa masak? Comel masak sendiri ke?"

"Aah saya masak sendiri lah kak. Saya pandai masak."

"Oh ye ke? Masak apa je comel tahu?"

"Masak kicap, masak kari"

"Oh, kari pun pandai masak? Memang suka kari ke?"

"Aah saya memang suka kari. Kalau mak ada kat rumah tanya nak makan apa, saya jawab ayam kari"

Santai je perbualan dengan budak 11 tahun ni. Anak bongsu. Duduk rumah sorang-sorang main game dengan stranger. Tapi sekarang lama dah dia tak online. Pah bagitau, last dia text pah bagitau tak on game dah, sebab nak fokus belajar.

Rindu plak nak dengar keletah budak ni. Semoga Comel jadi anak soleh, berjaya dunia & akhirat. juga semoga tak terpengaruh dengan budaya toksik yang ada dalam game.  

(Gituh, macam comel tau je blog aku ni kan. Lol!)


No comments: