Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

29 March 2011

PTPTN oh!

ok kawan-kawan, di petang hari sambil-sambil aku masih melepak di ofis menunggu masa untuk berlalu pergi. saja aku view baki pinjaman ptptn. (hoho, yang anehnya aku tak cek pun aku punye akaun lagi, cek adik aku punya je)

nak dijadikan cerita aku rasa dia ni dapat sumbangan pinjaman dari ptptn ni, ada la 2 sem kut, pastu da takdapat sebab dia tukar course, dia masuk belajar 2007, mean hujung tahun 2008 tu dah tak dapat lah lagi ptptn.

jadinya, sampai 2008 tu dah terhentilah sumbangan dari ptptn ni.. so, lets check it out..

2008

2009

2010

2011

aku check kat atas tu, 2008 last duit yang ptptn kasik RM6500. dan sehingga ke hari ni 2011, baki keseluruhan terkumpul dah RM6857.50.

wow! RM357.50 diperolehi dalam tempoh 3 tahun, dengan mengambil RM16++/month.

dahsat betul!

1 comment:

Unknown said...

tu yang penting bayar tiap2 bulan walaupun sedikit. sbb kdg2 tak sedar yang walaupun dah banyak byr tp semua tu just byr caj perkhdimatan je.