Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

21 March 2011

Goodbye my Almost Lover

Aku tujukan title tu khas utk dora yang telah pun menamatkan zaman bujangnya pada Jumaat lepas. kamu sekarang sudah menjadi fulltime lover kepada encik suami.

pasal aku, takpe.. nanti aku cari lain. (T_T)

ok, pengembaraan hari sabtu dan ahad lepas memang syiok. tak tipu punye. tapi aku saspek, kalau ahli rombongan lagi ramai.. pasti lagi meriah. bak kata satu pepatah the more, the merrier. kankan?

timeline:
10.30 - bergerak dari KL Sentral dengan aimi dan ana nordin (terima kasih daun keladi kepada ana nordin dan myvi putih beliau)
12 lebih - exit Ipoh, amik zira razak. dan meneruskan jalan kg ke Kuale.
1 lebih - tiba di Stesen bas kuale, amek Azi (yang menunggu Nora dan Ain yang tak kunjung tiba)
1.27 - berkumpul di jambatan Sayong. (ada nora, ain, mashidayu, muni, rashidah, syaimaa')
1.30 - sampai le kerumah Dora nye. Jumpa ekin sakdi dah nak balik. salam-salam then terjah. ok, nampak Dora, kurus gile k. sampai aimi xkenal pun tu dora. aku pun rasa ni dora tapi awat cengkung beno, tapi bila dia freakin'-out "ecah!" ok betul lah tu dora. ahaks.


apa yg specialnya kenduri dora ni? ofcourse sebab suasana kampungnya! makan berhidang ok! xde buffet2 ni. gotong-royong, xde caterer2 pun. hehe. klasik! lain2? tema is kelabu-hitam. err dora, sejak bila hg suka kaler hitam? habaq mai sket. ok, doorgift? labu sayong la! kata buat kenduri kat sayong kan.. hehe. after makan, bergambar time. then bersurai dekat jam 4 kut.

kami ke rumah arina yang terletak di kuala. have a chit-chat di petang hari (sebab hujan xdpt nak meronda.oh tmbahan semua keletihan bergambar.lol) dan malamnya baru keluar gi makan, after makan, arina bawa pusing istana, tapi malam kan.. xnampak apa. hehe

esoknye? pagi-pagi merayau. photography session again! pastu makan laksa kuale. then baru gerak ke Tapah dalam jam 11.30pagi. dalam jam 1 kitorang tiba di Dewan Merdeka Tapah.


kenduri lagi, Its Sal's turn. makan-makan, gambar-gambar. Then dalam jam 2 lebih kami pun bergerak pulang. Ana dan arina ke utara, aku, ana, aimi dan syaimaa ke selatan.

dan terpisah dgn aimi di KL Sentral. Aku ke KJ dan aimi ke SA.

pada mana-mana yang tak berkesempatan join the journey, bleh la usha2 FB dorang. banyak gambar jangan bimbang. lain kali hangpa pi la kenduri yang lain plak. k!


Ana, Arina, Aimi.. jumpa lagi lain kali na! Thanx korang!

Much Love,
♥ Ecah.

2 comments:

Unknown said...

sangat jelous! memang nak sangat pergi tapi tak ada rezeki. insyaAllah jumpa time zira hujung april nanti. yang ni, kalau aku tak pergi memang la kena bambu dgn zira. rumah sekangkang kera je. hehehe.

Merentas Horizon said...

hehe. Jue, jgn bmbg ada rezeki kita buat gather lagi kat kenduri Zira lak k.