Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

03 June 2011

extraction

Ok, another youngest tooth being remove. Aha~ relief. (plus dapat MC lagi, sweetlah tu kan?)

rentetannya? semalam aku rasa sakit balik gigi di bahagian yang telah melalui RCT tahun lalu. tapi sakit tu, macam beritma gitu, kejap sakit lepas 2 jam hilang lah.

So, pagi tadi aku sampai jam 8.10, kaunter pun tak bukak lagi. Jam 8.30 mendaftar dan terus ke doktor. Buat xray, dan doktor cakap takde pape infection pun. mustahil! hurm~ layankan.. dia cuma bagi amoxycilin dan paracetamol. dalam 9.15 setel.

Alang-alang dah sampai klinik gigi kan (susah tau nak dapatkan kekuatan untuk gi jumpa dentist ni..) aku pun request nak cabut gigi bongsu yang dah half fracture tu kan..

masuk jumpa doc tu aku tengok jam dia 10.25. Dia bagi bius 3 tempat, then 10.35 setel. hilang sebatang lagi gigi ku. eheh~


tengok tempat pun membantu keyakinan untuk mencabut gigi. ceria! kaler ungu lagi tau.

*brother yang runner kat BRU tu masih sama. first time aku sampai 2008, sekarang da 2011. tak banyak yang berbeza pun dental clinic.

2 comments:

Izyan Zainuddin said...

I see.. so gigi yg dah wat RCT tu dr just prescribe ubat je la eh. Dah tu gigi yg dah extract tu sakit ke tak kak sarah?

Merentas Horizon said...

dah extract tak sakit la. sebelum tu pun die tak sakit sbnrnye. kdg2 je. tp sbb da berlubang, makanan selalu terlekat, tu buang gk tu.

aah die bg antibiotik je. :( tp mcm still sakit je.. sob3x.