Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

02 May 2009

loss my stuff again

hurm~ satu perkara pelik ialah,kenapa barang aku selalu hilang dengan keadaan aku sedar. dulu payung aku hilang. letak sekejap je kat depan mesin air 12th ni ha nak gi kafe. balik dari kafe hilang. memang terang dan nyata la ada yang mengambilnye sebab payung awanis elok je terletak kat sebelahnye. 

habis exam fisio tadi, aku gi ambil beg. Botol air aku hilang. Memang nyata2 aku letak dekat sebelah beg. Tapi dalam loker tu tinggal beg sahaja. esh2. musykil2. kalu ye pon minat kan, jangan la sampai.. "tak dapat tuannya botol air pun jadi la" haha!

oh di atas itu aku sengaja ingin merapu.. 
merawat hati yang rawan sebenarnya. habis exam tadi semua tegur aku, "ai muka riang gembira je mesti boleh jawab". huh! habis takkan nak masam mencuka kan. dah lepas pun. hidup kena calm, cool and relax bak kata Prof Ramli.(ish prof,sampai hati prof bagi soklan susah mcm td..sob2)
dapat je paper tadi. aku da blank. blank from the start. bahaya kan? heh
ye, secara jujurnya memang ini subjek yang paling teruk mendapat layanan dari aku sepanjang belajar degree di UM ni. aci xendah je. dah la aku banyak fokus bab2 yang awal. tup2 bab2 yang akhir lak yg keluar kan. pastu plak, pattern dari past year question meleset sama sekali.

tiada soalan lebih kurang dari past year. brand new bak kata orang. 

okla. kalau nak membebel atau mengeluh pepanjang pun da xda makna kan? dont blame others blame yourself for not focus in your study. 
hurm, 
kalau sem lepas ada satu subjek yang aku rasa macam..
"kalau aku kena extend tahun,pasti sebab subjek ni" itulah exam Genomik..subjek Dr Amir tersayang. tapi untuk Fisio ni, aku xnak cakap macam tu lagi..
aku nak grade woo!huhu..
walau apa pon result yang keluar nanti, aku harap aku boleh grade.
Ameen!!

one more paper to go!!Jangan ulangi kesilapan yang sama..paper terakhir.much more effort toward it. paper Dr Amir.. Biomolekul.. 

ok.mau beransur ke Sg. Buloh. Meminjam kuat dari saudara di kampung..(walhal last week baru balik rumah..mcm xde kesan je.heh~)

6.30pm
12th Rc

3 comments:

'ainun said...

erm...bleh kira careless ke x???
heheh
gud lux 4 nx paper

Merentas Horizon said...
This comment has been removed by the author.
Merentas Horizon said...

hoho..mana lak careless.itu namanye xade rezeki..sebab memang terang2 dan ingatn yang kuat menunjukkan barang2 tersebut terletak dengan amannya.