Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

30 August 2010

Cuti - Cuti Malaysia

Sempena Ramadhan ni, aku dah amik cuti pada hari ini iaitu 30 Ogos demi berpuasa bersama keluarga di kampung. Dari 27 Ogos (Cuti Nuzul Quran) sambung Sabtu,Ahad,Isnin dan Selasa (Merdeka).. 5 hari di Kg Gajah.

Dah kerja ni, memang cuti tahun adalah perkara yang menggembirakan hari.. (itupun kalau tiada sapaan dan panggilan dari ofis ketika sedang bercuti) hurm~ Tetapi, nampak gayanya.. lebihan cuti tahun akan aku infakkan demi kesihatan. Periodically dating with dentist again.. ahha!~

Semalam aku tengok Discovery Channel. tentang otak manusia. Kajian tentang otak ni best giler lak aku rasa. tapi time blajo dulu.. susah gak nak score.. Aku sebenarnya ada rasa nak share pasal human brain nih. tapi, nantilah aku selak balik fakta tu dan dapatkan fakta saintifik untuk citation.. Sapa nak offer aku further study bahagian otak? Sms ek. Thanks in Advance..

Oklah.. untuk rakan2 yang berkerja hari ni. Selamat Bekerja! Kerja elok2 eh, betulkan niat.. InsyaAllah semoga dikira ibadah..

Kg Gajah, Full of Love.

No comments: