Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

30 December 2014

18 hari.

assalammualaikum semua.

lama sudah tak berjumpa, ah, rindu pula nak menulis. :P lagi-lagi menaip diwaktu hening pagi cenggini. alkisahnya pagi ni, ruang tamu punya lampu dan kipas trippin' so bergelap lah aku melayan laptop ni, berbekalkan lampu dan kipas USB. tu yang feel hening gitu. alla kulli hal, masih rasa bersyukur, atleast ada tempat bermalam dan memblog lagi berbanding sebahagian dari kita yang diuji dengan banjir. Allahu akbar. Semoga terus diberi kekuatan.

Allah uji, sebab nak naikkan iman kan? =) hanya pejuang terhebat menerima ujian paling kental. Begitu.

18 hari tak bersiaran. dan aku rasa aku sedang jetlag sekarang? agak-agak ye ke? haha. sebab aku memang jarang dan pelik bin ajaib untuk berjaga sehingga melebihi jam 12 tgh malam. tapi, ni da hari ke tiga aku tak berasa mengantuk meskipun jam da lebih dari 12 tgh malam. kita tengok lama mana boleh bertahan macam ni.

by the way, tadi baru ke mesyuarat penyelarasan #misi2 untuk iBantu dari team ikram petaling jaya. got a job to settle before mentari esok muncul T.T ok ok, azam baru. hope can fulfill the amanah this time around. taknak jadi munafik. >.<

oh ya, we still need more things to gather untuk convey kepada mangsa banjir, pemfokusan adalah makanan dan elektrik thingy. kalau ada yang berminat nak beri boleh komen below untuk cara penghantaran. Nak senang, esok aku up kan terus cara nak hantar barang etc. Fokus misi kali kedua ni insyaAllah untuk pembersihan.

hurm.

tentang 18 hari yang menghilang, i'll get back to you later? seriously, miss u guyz.

till then, aku siapkan tugasan dulu deh :P

*jeles tengok team Syed Azmi, laju!~ memang betul betul tamak pahala. cara apa pun kita nak membantu, semoga tiap satunya dalam keredhaan Allah insyaAllah.

No comments: