Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

31 May 2015

Broga . sebuah keputusan

Alamak, lupa ajak salha!

Ok citer dia macam ni, last week izzah ajak pegi dengar talk series #kitalawan. aku agak tertarik dengan pelawaan tersebut dan memang ingat nak pergi lah since aku pun belum ada apa-apa cadangan program yang menarik dihati.

So, malam 30 mei booked!
#kitalawan series, Batangkali.

Khamis malam
Kemudian, di suatu malam hari yang agak meletihkan, ketika aku sedang menunggu lif. Secara tidak sedar aku telah dikelilingi makcik2 surau yang baru balik Baca Yassin kat surau. Seorang makcik menyapa
"Dik, nanti datanglah surau Sabtu nih, ada program ihyak Ramadhan. Kalau datang awal sikit boleh sembahyang maghrib sekali, nak datang lagi awal pun boleh. Boleh tolong masak" aku sengih je. Sambil fikir, macam ada benda jer Sabtu nih..
"Datanglah ye, ajak kawan2 serumah sekali"
"Sebenarnya saya macam ada benda lain, tapi tengok lah kalau takde pape insyaAllah boleh je nak pergi" ayat basa-basi anak muda baru nak up.

Btw, it shud b a good start untuk mingle with ahli kariah. begitu~

Elok sampai rumah, baru macam. oh! program ngan izzah! Bila fikir balik, kerja tak siap. Dan batangkali agak jauh. So, ok kita gi surau jer la.

So, malam 30 mei booked!
#kitalawan series, Batangkali.
Program ihya' Ramadhan, surau tepi rumah

Sabtu pagi
Aku buka FB skrol punya skrol aku nampak Azahari komen kat event Weekenders. Naik Broga tengok sunset! Ahaha~ wasap2 Edah. ok on!

So, malam 30 mei booked!
#kitalawan series, Batangkali.
Program ihya' Ramadhan, surau tepi rumah
Sunset @ Broga, Semenyih

Dasyat gak eh. sebenarnya semua ni macam mana kita mengurus priority. Dan siapa yang kita pilih untuk kita isi masa bersama. Ahaha. So, jadilah projek GB ngan Kenders semalam di Broga. Oh, takda GB semalam, yang ada hanya kenders! Hehe.














Pen off,
Sarah Kenders.

No comments: