Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

25 May 2015

Of a viper

Viper Arena
.   Challenge the Dark    .

Mac.

Pada satu masa dahulu, kira kira bulan Mac 2015, (baru je balik retreat GSB time tu) bebudak ni ajak la jejoin event seperti tertera. Aku tau program sejenis ini pun sebab, Nina pernah join Viper Challenge tahun lepas. 21km bak hang. tapi aku memang aktiviti gini takkan di ambil port lah kan. 

Tapi entah kenapa aku telah ter'join' dan ter'bayar' ke Nina untuk registration on the spot. 

krik krik krik..

Konon-konon nak cabar diri, lagi pun 7km + 15 halangan je katanya. 

Mei.

Ahaha. Disebabkan Mei terdapat banyak program-program dah beratur, maka aku pun tak dan nak fikir secara serius tentang program ni. 

09. 9to5 Run + SkyWarior, Putrajaya
10. Daurah BM Shah Alam + Usrah + Hi-tea Mother's Day GS
16. JUS Bengkel Kewangan + Lailah Imaniyah
17. Broga [4] Palestine & Syria + Usrah
23. Penurunan Manhaj + Viper!

Ok, by the way.. dua hari sebelum program aku dah mula hilang selera makan. Ok, it so me! Sehari sebelum program (Jumaat tu, malam dia) aku jumpa Edah masa nak pergi melawat parent Kak Maria dan Dr E di PPUM. Tak sangka rupanya Edah pun mengalami simptom yang sama! ahaha~ dia pun sampai sembelit gak lah bila neves nih. Ok aku tidak kesorangan. yeay!

And. the day pun muncul.

Disebabkan aku dah dari awal nebes, so on the day mampu la sorok2 sikit tahap nebes tu kan.

Sebelum viper, potluck tepi tasik.

Btw cabaran viper ni insyaAllah semua mampu lalui dengan bantuan kerjasama berpasukan oleh ahli pasukan. Nothing impossible dengan bantuan persekitaran dan of course kehendakNya. :)

Tapi kalau rasa betul-betul nak perform memang kena workout on upper body strength. Dimana the most problematic part pada aku lah~ Tolak pagar rumah kat kampung pun kekadang kena panggil Kak Siti. aiyark~

Salah satu cabaran, yang ni ok lagi.

setelah melalui aktiviti ni, aku rasa aku tak sesuai jadi buruh kasar.

Group photo, lepas penat angkat air

bukan selalu dapat rasa rumput stadium

Ada several obstacles la yang memang tak dinafikan begitu susah, lebih-lebih lagi yang aku kena buat sendiri dan tiada bantuan pasukan. ahaha~ Tapi part yang parah bagi aku kena naik turun tangga berjuta kali. Habis kalori mak! ehmm. Halangan kedua terakhir adalah, kena bawa beban 20kg turun naik tangga stadium. part tu aku dua tiga kali jatuhkan beban sebab tak larat. But Alhamdulillah manage to finish the obstacle, dengan bantuan kata-kata motivasi dari Nina dan ada la brader belakang, minta tolong naikkan beban balik ke bahu lepas aku dah jatuhkan ala-ala fedap gitu. Dan lepas habis obstacles tu, bila nak start lari balik. tetiba aku kejang, betis dan jari kaki! oh no, thanks prompt action oleh wakil hospital kita, saudari edah. :)

i love u to the moon and back my adik-adik bulatan kesayangan, sudi merealisasikan impian kakak yang makin di mamah usia nih. T.T

Alhamdulillah, its done!

++ nota-nota ++
1. nak perform, please tambah knowledge and practise more (apply to anything)
2. masa aku pergi tu, manusia ramai gila. Tak dan aku nak perasan orang sekeliling, macam tu lah gamaknya kat mashar nanti kut kan?
3. macam mana nak apply dalam dakwah? hurm.

puzzle.

take home message as above,
take note please! ^_^

pen off.
bajet stay opis nak siapkan kerja, asal aku siapkan blogpost lak ni. 
adeh~

No comments: