Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

04 December 2015

Sebab untuk bersyukur.

Dalam dunia ni, terlalu banyak sebab untuk kita bersyukur.. *insaf*

Ok, pagi ni aku bertekad untuk datang awal. Ada janji dengan Cath. Maka jam 8 pagi da kat bawah rumah.

Sayangnya! ada kereta double park. Sobs, aku try jugak reverse sikit dan gerak kedepan. Tapi kurang keyakinan diri untuk teruskan, so terus wasap kak Siti mohon bantuan.

Yeah, seperti biasa my hero!

Kak Siti tolong keluarkan kereta. wuhu! Sementara aku duk luar tolong tengok kan kena ke tidak. (Masa dia nak keluarkan kereta tu, bahagian kiri belakang kereta hampir bergesel dengan teksi yang double park. aku rasa kurang 1cm kut jarak dia, cemas didadaku. Menahan getar sepanjang proses)

Ok, kes pertama setel. Jadi, aku berjaya bergerak keluar dari kawasan perumahan by 8.15.

Sedari awal aku tersedar ada bau yang tak enak masa masuk kereta. Musykil gak aku bau apa, sebab semalam memang aku baru je refill car perfume. Erm, selain tu, dalam kereta memang aku ada sediakan plastik untuk sampah (ye lah, takkan nak buang terus keluar kereta plak kalau ada sampah kan) tapi sampah kering la biasanya. Tisu atau flyers orang selit kat wiper.

Sampai ofis aku rasa, tak syak lagi mesti ada terpijak sesuatu. Tak boleh tahan kut bau dia. Deng! Sakit hati bertambah sakit. Memang ada shit bawah kasut. =.=

Pegi bonet, jumpa kasut getah. Jadilah untuk replace kasut yang ternoda! Kasut yang berkaitan aku kesat2 kat rumput sebelum aku ikat masuk dalam plastik dan letak dalam bonet (harap bau tak semerbak dalam kereta bila kena panas)

Ok, kes kedua setel. Kasut busuk tinggal, tukar dengan kasut getah.

Masuk opis, dapat wasap.. tentang program yang nak run hujung minggu ni. Semalam aku dah memang optimis insyaAllah semua akan baik2, tapi xdinafikan banyak lagi part kena polish. Tetiba pagi ni dapat wasap2 tersebut, rasa remuk dan kecut plak hati.

hampir separuh nafasku, pergi~~
ikhlas kn sje niat, kte jalan saje
buat new poster n advertise
dlm group peserta
kte buat semula kehadiran sape yg leh attend
nk gain peserta lg tarik dr fb insyaAllah.
dugaan ini akan membawa hikmah yg lg besar
kite harungi bersama, no prob
- tn. presiden
Ok, kes ketiga belum setel (selagi tak run xleh cakap setel), tapi akan diharungi bersama, InsyaAllah.

Oh Allah, terima kasih untuk segala rasa ini. Segala ujian yang kau sulamkan dengan pertolongan-pertolonganMu.

tiada sebab untuk aku tidak bersyukur.
#moodTerharu

No comments: