Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

04 September 2018

Merdeka.

Fuhh.. kelihatan habuk2 kelabu berterbangan selari dengan tiupan nafas gue. berhabuk!

Marilah kita membuat satu penulisan panjang tentang hujung minggu yang agak panjang lah jugak.

Khamis 30.8

Lepas kerja aku baru perasan dan memerasankan diri untuk cek checklist program JUS yang akan berlangsung pada 1 Sept. Mathurat untuk gift pada peserta tak beli lagi! Things happened, aku kena take over task untuk cari gift. Agak kalut jugaklah, sebab takut esok dah cuti umum. Mesti susah nak cari. Turn out dapat 10 keping je. Kena cari lagi, 25 keping.

Jumaat, Merdeka 31.8

Banyak aktiviti yang berlangsung pada hari Jumaat lepas, tapi tak semualah kita boleh join kan. Memandangkan dah agak lama tak balik melawat kakak2 mak (makcik2 aku la tu) kat kampung, maka kami pun plan untuk balik ke Kuala Selangor. Nak pegi awal sebenarnya tapi, masih menyiapkan list register peserta dari GEMA Selangor untuk ke Karnival Sukan Nasional 22 Sept nanti. Pagi tu, sempat jugaklah submit 4 game, lagi 4 game sebab nama tak complete, aku hold dulu.

10 lebih bergerak ke Kuala Selangor, sampai di kampung sempatlah berbual-bual dengan mak uda yang baru lepas operate lutut. Susah nampak nya nak berjalan. Luka pulak dah nak mengering, gatal bukan main katanya. Tak berapa lama selepas tu, ayah, mak dan jiha pun sampai.

Disebabkan mathurat untuk program esok tak cukup lagi, maka ayah dan kak siti ku paksa relakan juga ke Kuala Selangor mencari baki mathurat. Alhamdulillah, ada kedai buku book2u buka hari merdeka ni. Setel masalah! Phew.

Pinjam kereta boss jap bergambar, nampak tak bendera Malaysia tu?
SELAMAT HARI MERDEKA GAIS!

Maka dapat lah aku berehat-rehat dengan tenang sebelum pulang ke PJ selepas solat Isyak. 

Sampai kat rumah, on hotspot, submit registration lagi 4 game GS, buka emel, download sticker untuk mathurat, print dan memulakan operasi gift bag. Lama tak regangkan otot untuk program.

Phew.

No comments: