Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

07 September 2018

Of Istana Budaya

1.9.2018

Balik dari kenduri Kak Djah, aku sedikit nervous (itulah, rajin sangat susun plan rapat-rapat), tapi debaran aku tu tak kuat manalah, sebab aku tau Kak Syam pun ada hal malam hari. Jadi, harus dia pun sedang bekejar untuk sampai awal ke rumah.

Sambil Kak Syam drive, aku pun text ahli jemaah teater. Kalau ikut plan asal, aku nak pergi sendiri, dan diorang pergi bersama, tapi Nina lak tanya, tanak join sama ke. Aduh! Orang dah ajak tu, tak patut rasanya menolak. Kahkah! So, aku suruh diorang tunggu kat parking LRT Asia Jaya.

Dari rumah Kak Syam, aku hantar Ain dan makcik ke rumah makcik, lepas depa turun terus ke LRT Asia Jaya, park sana dan masuk ke Honda Anis. ^^, Jam pukul 6.30 petang. Nice. Dari PJ kalau xde aral boleh je sampai Istana Budaya less than 30minit. Tak jauh mana pun.

Alhamdulillah, kami pun tiba around 7 malam. Sampai-sampai tu, tak ramai lagi orang, jadi kami terus ke surau, solat Maghrib. Lepas Maghrib, pergi ke cafe dia jap untuk lapik perut dan sementara tunggu teater start jam 8.30 malam.

Tanah Akhirku

Teater ni aku tiba-tiba tertahu disebabkan oleh, ig izz.ue islam. Disamping tengah mood kemerdekaan ni kan, tiba belek2 ig izzue ni nampak menarik lak tengok teater cinta tanah air ni kan. Pastu usha punya usha, eh ada aeril? wow! Walaupun ada yang menggelar teater ni hiburan orang bangsawan, tapi.. kena ingat bangsawan tak semestinya kaya! Jadi, kami beli tiket paling murah.

Start je pementasan aku dah sikit kecewa, Aeril Zafril takde bhai! Tapi overall not bad lah cerita nya. Cuma pada aku, boleh di strong kan lagi jalan cerita.



22.7.2016

Pertama kali aku tengok teater adalah teater Lela Manja. Aeril ngan Sariyanti lak tu! Macam mana aku boleh terjebak? Sebab si Yunus ni ada kawan kat Istana Budaya, sebelum tu dia ada ajak kat group sebab dapat tiket free, tapi masa tu time constraint, aku tak pakai baju proper untuk direct ke IB. Jadi, bila aku nampak poster lela manja ni, teruslah aku tanya dia lagi, kut masih ada tiket free! aaaahh dan, nice job kawan, dapat! Bila tiket free, dapatlah kita spend lebih sikit untuk penampilan, kan? Ahaha. Penampilan tu sebenarnya idea Iwan, yang melantik diri sendiri untuk AJK pemakaian. Tema: formal dan hitam putih.


Member dalam gambar tu semua dah kahwin dan dah ada anak, so mustahil lah aku nak ajak depa berteater lagi. Maka sekarang, aku pergi la dengan rakan-rakan bujang je.

Keinginan nak tengok teater ni sebenarnya sejak sekolah menengah. Masa aku tingkatan 4, ada sorang cikgu BM masuk, cikgu perempuan. Dia tak mengajar aku pun, tapi aku dengar dari kawan-kawan, yang masa dia zaman universiti dia banyak join teater, dia pun pernah direct teater. So, dari cerita-cerita tu aku macam, wow macam best je teater ni. Jadi, ada lah impian kecil aku untuk menonton teater ni.

Bila masuk U dulu, sibuk sangat, tak berkesempatan nak tengok teater. (walaupun aku rasa, time tu aku sendiri pun tak kan ingat keinginan untuk menonton teater ni, well time change kan?)

Antara impian-impian kecil yang akhirnya termakbul. Apa lagi impian aku yang belum termakbul ya? hmmm..

2 comments:

Keon Safaai said...

Lain kali ajakla kite!

Merentas Horizon said...

orait keon! sooonn.. nnt akk roger kat twidder..