Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

19 February 2020

Kadang-kadang

"Oh akak dulu bukan amik IT"
"Serius la?"
"Betul! Akak bio la"
"Abis tu mana belajar?"
"Bijak kan" pura2 belagak sikit. Walhal sampai sudah tak bijak mana pun programming skill nya.
"Sy dulu elektrik, elektronik engineering"
"Oh pi la sambung degree" saja aku ckp mcm tu sbb engineering kan, syg kalau setakat dip or sijil
"Dari degree baik saya amik sijil. Byk technician lg laku kalau amik sijil compare dengan degree"
Alamak budak ni pandang sampai technician je ke.
"Siapa suruh awak aim jadi technician, ni kita cerita pasal nak suruh jadi ceo"
"Ala taknak la ceo. Ceo selalu perut boroi" eh apehal dah budak ni tibe masuk pasal perut lak ni.
"Ko nak cakap boss kau ke?"
"Kak sarah pun xjadi ceo lagi dah boroi"
Ok fine. Ko nak bawa cerita ni kemana sekarang ni.

Aku dah malas nak layan. Ikhlas murni niat aku nak suh dia sambung belajar. Tapi dia corner sampai tiba aku plak kena body shaming. Takdelah bitter sangat, sebab memang dah buncit. Cuma, kadang2 aku rasa generation gap ni semakin REAL. Maybe its time to learn to keep my mouth shut. Untuk menjaga hati sendiri i better do, right?

#sayangidirisendiri
#yourmentalhealthlagipenting

No comments: