Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

14 November 2020

Distracted

Semakin tua ni, semakin mudahnyalah nak tersasar dari tujuan asal. 

Semalam aku baca twitter Sir Kamarul. Kalau korang layan mesti tau, dia ni banyak share thread cerita pasal jenayah. first tweet dia macam seram2 misteri gitu.Jadi orang teka2 ni citer hantu ke. Sir kabo kalau nak layan cerita seram boleh ke Youtube Faizal Rozi Vlog atau Ossasuke Hikaru

Maka pagi ni, teringatkan suggestion sir, jadi aku pun on tab, klik youtube. Eh, Ryan ada video baru, collab dengan pewdewpie lagi! (ok game streaming among us je pun), ada pulak suggestion acoustic cover lagu Dive - Ed Sheran, klik plak yang tu. Tertengok pulak 2-3 cover, sebelum akhirnya aku teringat sebab sebenar aku on youtube! hahahaha.

So now, aku tengah on Youtube Faizal Rozi sambil menaip blog. Jangan tanya vlog FR ni seram ke dak, sebab tak leh fokus, aku tengah taip blog kan 😁

Oh, tapi kalau nak episod seram youtuber ni aku suggest korang tengok Laparpo siri nina bobo cari yang dia pergi tasik cermin, Ipoh. Bagi aku yang tu seram jugaklah. taktau kut korang tengok tak seram kan.

Okey, satu benda yang aku tak gemar bila tengkok youtube, banyak nauu iklan 😣

So, hey! siap satu content di pagi Sabtu nan permai. Harap tak membazirkan 5 minit korang membaca kesampahan ini. 

🤗

No comments: