Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

14 November 2020

Kerja menonton

Dulu aku ada seorang boss ni, dia ada satu idea yang bermain di fikiran. 
`Kan best kalau kerja aku tengok movie je, atau main game je. Pastu komen pasal benda tu`

Tu lah kata-kata boss aku dulu, nama dia Amir. Masa tu sekitar 2009/2010. Masa tu dia manage kitorang fresh grade. Bila kitorang stuck buat code, nanti dia datang tengok dan betulkan. Bila boss besar tau cara dia ajar kitorang macam tu terus kena banned dari pegang laptop 1 hari. Boss besar suruh ajar, bukan buatkan. 

Jadi sebabkan hari tu dia tak dapat pegang laptop, jadi dia banyak menghabiskan masa dengan berangan. Amir Amir, apalah dia buat sekarang.

Tapi sebenarnya sekarang dah ada kan job tu? Streamer or paid review. Apa yang kita pernah terfikir dulu, banyak je dah terwujud hari ni. So sama ada kita grab the chance untuk make it come true, atau tunggu je masa merealisasikan angan-angan kita.

*penat jugak sebenarnya menonton drama/movie ni. PKP/PKPB telah mengembalikan hobi aku yang satu ni.

No comments: