Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

01 June 2023

Im signing off

Ehem.

Berat genre ni. Since dah few months jadi tak berat sangat dah, ada ringan sikit. Boleh dah menaip dengan tenang. Ehem, bismillah.

Tahun ni tahun 2023. Uhui laju mat! Sedar-sedar dah Jun bhai! dah half tahun berlalu. Dah masuk separuh masa kedua dah. Banyak benda nak cerita. banyak cerita tak tertulis. Betullah nak menulis ni kena ada 'feel' gak walaupun content dah banyak dah. Tapi kalau tak sampai feel ngan mood tu, memang kat draf je lah. Ok, dah faham dah macam mana ramai student stuck kat writting thesis. 

Ah gitu.

Gema ➤ Disember 2012 - Februari 2023

Untuk pembaca yang dah membaca sejak sekian lama blog aku ni, mesti perasan tentang gema. Ya, aku telah bersama gema sejak 2012 (awal2 roadshow pengenalan) sehinggalah ke hari ini (alumni) Kalau ikut polisi, ahli adalah berumur diantara 18 hingga 35 tahun (zaman aku register la, sekarang dah turun lagi sampai umur 30). Maka untuk aku yang bakal berumur 36 tahun ni, ini lah penghujung perjalanan bersama gema. Kenapa ada limit umur? sebab gema berdaftar under pertubuhan belia. So kena lah ikut definasi umur belia semasa. 

Gema ni best. selain dapat explore hobi baru (hiking, outdoor) yang paling banyak mestilah dapat kawan baru. Ramai. Baik2 belaka. exposure pada orang yang bukan di dalam comfort zone kita. Selain dari belajar dokumentasi program, banyak jugak belajar skil kehidupan. 

Bersama berjalan waktu dan komitmen yang makin menekan bagi kesemua kita. Maka perlahan lahan perasaan yang pernah menebal pun akhirnya terlerai juga. Kut mana pun, memang begitulah hidup, setiap yang bermula akan berakhir.

Very the sweet 10 years with you gema~  terima kasih untuk pernah hadir di kehidupanku.

Macromac ➤ Ogos 2011 - Mac 2023

Mac 2023 merupakan gaji terakhir bersama macromac/ belive/ purnama mahir whatever its called. Ketika kita tidak mahu memilih pergi, yaa.. akhirnya takdir juga akan memaksakan untuk kita pergi.

Lama betul aku kat sini, memang patut dah kan melangkah pergi. Semua pun dah ramai resign dan bertukar kerja dan hidup yang lebih baik di tempat lain. Aku je yang dari dulu malas nak apply kerja. Apa pun. aku tetap cherish every memory kat sini.

Kat sinilah aku first time bekerja dengan non-muslim/non-malay. Kalau nak kira, first time cakap dengan non-malay ni dah berlaku time matrik pun. tapi time tu whole class malay dan ada 2 je chinese. Masa aku masuk department company ni. whole department chinese dan aku sorang je malay. akward kan? But, im survived! ;)


kezia dan aku

the batch yang paling aku suka adalah batch 2011-2013. And, if u read my blog (of course not lah!) i really love you Kezia! Kezia ni designer masa aku mula-mula masuk. Dia lah first friend aku kat sana. Walaupun BM dia tak bagus dan aku pun tak tau chinese, plus both of us tak power sangat english.. dia selalu berusaha nak bagi faham. "you slow2 cakap, i tak dapat faham" Kadang-kadang dia tolong translatekan perbualan those chinese. Sweet kan! Tapi dia pindah akhirnya! Betapa patahnya aku masa tu. Aku rasa seminggu tu mood aku swing. 






Penghargaan sempena 10 tahun bersama syarikat

Orang kata perpisahan pertama tu paling unbearable. Aku rasa betul! bila lepas tu sorang-sorang resign, aku dah boleh terima. Aku dah boleh berdamai dengan takdir. Tak semua yang kita suka dan sayang akan selamanya menetap bersama kita. 

Sejak dari itu aku beberapa kali bertukar department, di hantar kesana kesini. Lepas department website tutup, aku di hantar ke Puchong, R&D. Masa tu office nak buat apps telefon. Turn out projek tu tak berhasil dan aku patah balik ke PJ. Assigned untuk buat website mesra fon untuk company. Penghujung 2016 aku ditarik ke projek di KL. 

dan thats it, aku berakhir dengan projek tersebut 2017-2023. 

Panjang perjalanan, pelbagai pengalaman, banyak kenalan. Kalau ikutkan ada banyak gambar nak letak, tapi tu lah takut sampai sudah tak ber-post cerita ni. Sibuk menyusun gambar.

So itulah episod perpisahan aku untuk dua organisasi yang sangat penting, significant dan paling dekat dengan aku setakat ni. Tahun yang sama nampaknya mereka berakhir. Sedang dan masih memikirkan untuk signing off PJ jugak atau tidak kerana setakat ni, saya masih pengangguran ya gaes.

Pen off, till next meet!
(Masih dan terus mencari rentak untuk rajin menulis seperti dulu)

No comments: