Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

14 September 2024

The mountain named R

Dah setahun, dah macam-macam terjadi in between.

My brain pun not as perform as before. Banyak perasaan dan ingatan yang left out kat mana taktau. Biasalah kehidupan sedikit tunggang langgang this 2 years. Sekarang sedang perlahan lahan membaik. 

Aku pun dah start regain much confident untuk menghadap hidup.

Semalam sempat keluar sekejap dengan Aqilah (previous partner for 7 years) Rupanya bukan aku sorang je terganggu lepas berhenti kerja lama, dia pun ada rasa yang sama. But, ya we all pun tak share anything after the departure. Aku tak keseorangan rupanya. :)

Eh hei,

btw, aku tidak melupakan.. hanya menangguh kisah yang sepatutnya diceritakan lebih awal kepada sekarang iaitu setahun kemudian. HAHA!


Esok marking a year after Rinjani.

Shall we recap?

Stay tune.
Lets slow down the life and recap!

bersambung..

Kg Gajah
(but feeling in a flight on the way to Lombok!)
14 September 2024

No comments: