Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

26 February 2010

.Ayah.

Alhamdulillah, perancangan untuk pulang ke Kg Gajah dipermudahkan (setelah trpksa membatalkan niat pulang ke kampung disaat akhir CNY hari tu) Disebabkan ambil bas jam 9 malam, maka aku sampai Teluk Intan jam 11.30 malam. Tapi memang balik kali ni sangat sekejap perjalanan. Mungkin sebab, aku masuk bas terus tido. Sedar kali pertama bas keluar highway, sedar kali kedua.. bas dah sampai Hospital Teluk Intan. Hehe..

Ok.
Maka sampai rumah lepas borak2 regangan mulut ngan mak n kak CT, trus sambung tido.
Pagi ni pas Subuh, aku dengar mak ngan ayah berperang mulut di pagi hari. tapi sebab layan tido lagi syok.. maka aku abaikan dulu.

Bila hari sudah pagi baru ku tahu..
Mak sudah dengan tidak sengaja membakar ubat ayah. hehe.. mak ingat botol ubat tu dah kosong.. (minyak ikan kod kapsul tu, kalau goncang memang xdek bunyik la kan..) jadi mak buang di tempat biasa kami bakar sampah. Disebabkan bebelan ayah, pagi tadi juga mak mencari semula ubat tu di tempat bakaran sampah. ya, telah jadi abu. Maka ayah lancarkan perang.

"Awak ganti balik ubat saya tu.."

"Nanti saya gantilah balik ubat awak tu.Saya bayar, awak beli lain.."

"Tak nak.. nak yang tu jugak.."

Hahaha.. terpaksa ku gelakkan.. (kadang2 aku rasa ada gak perangai macam ni..hehe)

Kesimpulannya, banyak perangai Amin yang melucukan di ambil dari perangai ayah sebenarnya..

1 comment:

Hajar B said...

wlaupon baru bangkit tdo,
gigi tak gosok..
kedip2 tengok mak korek sampah
(tengok je?)hehe.kira moral support la tuh..