Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

21 February 2010

satu dan tujuh.

Ok.ceritera hujung minggu.

Hari Sabtu
ada 2 program. Wacana Ilmiah vs Team Building.
-->tapi aku pergi Petrosains dgn budak rumah. (apakah kan?)
-->jgn sangka tak bagus. ketika aku naik tren nak ke KLCC tu. terjadilah suatu pemandangan yang menginsafkan. aku duduk berhadapan dengan sepasang pasangan yang buta. sayu betul aku melihat mereka. Mereka xnampak. tapi mereka nampak gembira. terus aku insaf mengenangkan diri aku yg selalu merungut bila sakit gigi (sedangkan lebih bagus bersyukur sbb masih ada gigi.ouch!)

Hari Ahad
ada 2 agenda. Usrah dan jumpa anak Usrah.
-->usrah dengan makcik Chom di Taman Jaya.hari ni berjalan keliling taman.Alhamdulillah, terlaksana satu usaha menggerakkan muwossofat sihat tubuh badan ^_^
-->seterusnya lepak di MPH Mid beli seketul buku.hehe..
-->then, ke KL Sentral. There you go! telah berjumpa dengan seorang anak usrah yang dicari-cari.. mana lagi 7 nih.. xpe. sempat lagi mahu berusaha menjejak mereka..

*macam cari dragonball pulak!

inilah hasilnya..tengok org update blog rasa nak update jugak.apa daa!sekian dulu~salammzz..

3 comments:

adli said...

tu la, benornya rasa pelik gak hang nak p Petrosains pasal dalam blog Miha ada tulis ada program~

Hajar B said...

ah lagi 7 kat umah nih hah

Merentas Horizon said...

ada 7 ke kt rumah kak siti?
adli:hehe..