Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

16 February 2010

loveville'04

okeyh.

memang dah lambat.tapi mahu ceritakan juga. banner baru nih, adelah salah satu siri dalam sebuah komik yang aku scan masa tingkat 4 atau 5 dulu.. terlalu best cerita nih. jalan cerita yang simple + sempoi tapi memberi kesan pada jiwa.

+ayat best
+kartun bersahaja
+berMOTIF jelas

so, siapa2 pernah tengok aku letak loveville'04(aku rasa xramai yang perasan dan tahu tentang ini) kt stuff aku.. komik inilah sumber inspirasinye.. lukisan AIE. (aku harap Gempak xkan saman aku sebab guna kartun dorg.. papehal bleh bawa bincang kan?)

"biarkan cinta itu terus berkampung disini" - tak ke best dan bermakna tu??

oh ya.. tadi aku ke blog ini.. [link] dan tag line blog beliau..
"rasa berDOSA itu suara IMAN" - sangat tepat quote ini.
dan patut disematkan dijiwa. kalau agak2 hati mula sukar merasa berdosa.. segeralah berMUHASABAH.. dimana agaknya IMAN kita hari ini..

+sudah makankah beliau?
+sihatkah hari ini..
+kemana pergi beliau akhir2 ini.

[ya 3 pertnyaan akhir ini aku tujukan KHAS kepada Cik Hati yang didalam dada ini.jangan kita bersengketa.aku perlu kamu!]

sekian,


Ceritera Kampung Cinta'04

4 comments:

... said...

sarah, entri kali ini bisa bikin persoalan demi persoalan la..hehe

Merentas Horizon said...

ya ke?mana lak.. itu cerita lama. saja publish. inilah perangai org yang bersendirian dirumah.. xde org nk borak. maka borak dgn blog saja. sebarang kesamaan dgn hidup hanyalah kebetulan.trimas!

Hajar B said...

ah loveville dari dlu..
tp crite tu cam xde sudahnye je..
ape kes?

p.s. maskara thn lepas akk gi, aie spatut nye ada.. tup tup malam tu xde lak..klu x, leh mntak de lukis sepam..

Merentas Horizon said...

eh. last nyer dorg kawen la..