Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

20 February 2011

Mousse Coklat Putih

asSalam Ahad everybody!!

apa macam hari ni? ada sehat kah? sakitkah? kepada yang sihat, ucapkanlah Alhamdulillah atas nikmat kesihatan tersebut. Kepada yang sakit, juga ucapkanlah Alhamdulillah ditambah dengan Astaghfirullah. InsyaAllah sakit itukan kafarah dosa.

(Best betul jadi mukmin ni, dalam apa jua keadaan tetap beruntung, bila kita bersyukur ^__^)


Ok hujung minggu ni, kami telah pun berhasil sampai ke Daiso! yeah Daiso di IOI Mall Puchong. Daiso ni satu kedai yang menjual barang² dari Jepun. Semua barang RM5. Semua barang dia mainly from Jepun lah. (Oh tapi kalo check-it-out betul², ada gak yang made in China) Nak jadi kan cerita.. asalnya, nak pegi sana cari mangkuk untuk buat souffle (ok of course lah bukan aku yang nak buatkan. oven pun takde). 


Bagi aku, untuk barang² yang kecik tu memang tak berbaloi lah nak beli kat sini. Kalau pensil ke, bekas kicap ke kan, takpun cotton bud.. aku rasa memang tak sesuai sangatlah beli kat sini. Try lah datang, memang pening kepala nak re-calculate nak beli apa je. 

Sayangnya bekas untuk souffle tu tak ditemui. Tapi tak pe nevermind, atleast dah pernah sampai Daiso, dan dapat gak lah beli 2 bekas comel + 2 kain (craft purpose). 

Balik dari Daiso, aku meneruskan kembara ke Giant Kelana Jaya untuk meneruskan pengembaraan misi Mousse Coklat Putih. 

Ok, share the picture la eh. Nanti kalau korang berminat nak buat boleh la google ek resepi dia, sebab yang aku buat ni melalui pembacaan majalah saja. 


Inilah Mousse Coklat Putih yang berjaya dihasilkan


Ini pulak buku yang telah mencetuskan inspirasi. Banyak lagi juadah² yang boleh dicuba, tengoklah nanti bila rajin. Kalau korang nak beli, bolehlah singgah ke BookXcess di Amcorp tu, ada lagi beberapa jenis yang sesuai untuk dibeli.

Sekian!

4 comments:

JiHa said...

alhamdulillah..aku sihat hr ni...

aku tiap2 hr lalu IOI mall tu..tiap kali tu jgk tgk papan tanda Daiso ni..tp ntah bila nk jejak..sbb IOI mall ni mcm x best..x de apa sgt kecuali utk org yg sgt2 berkemampuan la..hehehe...

wahhh...sarah dh start blaja msk..siap dh beli buku rujukan lg..mousse tu nmpk mcm sedp je..hehehe...

Merentas Horizon said...

oh pembetulan di situ, kte suka masak benda manis2 ni je. yg macam pencuci mulut..

main course tu jarang2.. sbb byk sgt chef kt rumah tu. hehe.

ladygirl said...

jiha: ak mcm suke je lepak IOI tu. sbb dia kecik, skejap je cuci mata dah abes round dah. hehe. ;D

Anonymous said...

sedap